אורתופדיה-פיזיותרפיה

עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Baricitinib לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית (Rheumatology)

טיפול יומי ב- Baricitinib(אולומיאנט) במינון של 2 מ”ג או 4 מ”ג, הוכח כיעיל לאורך 6.5 שנים עם שיעורים נמוכים של הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Rheumatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת מפרקים שגרונית הינה מחלה כרונית כאשר חלק מהחולים מקבלים טיפול תרופתי למשך עשרות שנים ולכן מעבר לפרופיל הבטיחות, חשוב להבין את שיעורי הפסקת טיפול והיעילות לאורך זמן ארוך ככל האפשר.

להערכת היעילות ארוכת הטווח ושיעורי הפסקת טיפול יומי ב- Baricitinib, החוקרים בחנו את הנתונים לאורך 6.5 שנים משלושה מחקרים בשלב 3, כמו גם ממחקר הארכה ארוך-טווח שכלל חולים מכל מחקר. מחקרים אלו – RA-BEAM, RA-BUILD ו-RA-BEACON, בשילוב עם נתוני הארכה ארוכת-טווח של מחקר RA-BEYOND – דיווחו על היעילות והבטיחות של Baricitinib בחולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול במתוטרקסט, תכשירים סינתטיים וביולוגיים.

לאורך הזמן, אירועים חריגים, תמותה או חוסר יעילות היו הסיבות להפסקת Baricitinib בפחות מחמישית המטופלים במחקר ההארכה. הסיבה הנפוצה ביותר להפסקת Baricitinib הייתה ההחלטה של הספונסור לאחר שחולה מילא את יעדי המחקר.

בנוסף, מספר גדול יותר של חולים שטופלו ב- Baricitinib בכל הקבוצות השיגו מדד פעילות מחלה נמוך לאחר 6.5 שנים, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו. מבין החולים עם תגובה לא-מספקת למתוטרקסט, 37%, 34% ו-32% מאלו שטופלו תחילה ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג, Adalimumab או פלסבו, בהתאמה, השיגו פעילות מחלה נמוכה לאחר 340 שבועות. בחולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול קונבנציונאלי, 35%, 34% ו-33% מאלו שטופלו תחילתה ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג, Baricitinib במינון 2 מ”ג או פלסבו, בהתאמה, השיגו פעילות מחלה נמוכה לאחר 336 שבועות.

מבין החולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול ביולוגי, 23% מאלו שטופלו תחילה ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג, 23% מאלו שטופלו תחילה ב- Baricitinib במינון 2 מ”ג ו-21% מאלו בזרוע הפלסבו השיגו פעילות מחלה נמוכה לאחר 336 שבועות.

במהלך מחקר ההארכה, שיעורי הפסקת הטיפול עמדו על 72%בקרב חולים עם תגובה לא-מספקת למתוטרקסט, 61% מאלו עם תגובה לא-מספקת לתכשירים קונבנציונאליים סינתטיים ו-67% בקרב חולים עם תגובה לא- מספקת לטיפול ביולוגי.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות ארוכת הטווח של Baricitinib במינון 4 מ”ג ו-2 מ”ג בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית למשך עד 6.5 שנים. שיעורים נמוכים של הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי, תמותה וחוסר יעילות העידו כי Baricitinib במינון 4 מ”ג הינו טיפול ייעל ונסבל היטב לאורך זמן ארוך. 

Rheumatology, Jan 22, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה