אנדוקרינולוגיה ילדים

תוצאות מאכזבות לנתרן חנקיתי בטיפול בדום לב (מתוך כנס מטעם ה-ACC/WCC)

דפיברילטור

בקרב חולים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים, מתן תוך-ורידי של נתרן חנקיתי (Sodium Nitrite) ע”י פאראמדיקים במהלך החייאה לא הוביל לשיפור משמעותי בסיכויי האשפוז או הישרדות עד לתום אשפוז בבית החולים, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס הווירטואלי מטעם ה-ACC/WCC.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במודלי חיות עם דום לב, השימוש בנתרן חנקיתי במהלך החייאה הוביל לעליה של כמעט 50% בהישרדות החולים.

במחקר הנוכחי נכללו 1,502 חולים עם דום לב מחוץ לכותלי בית החולים אשר חולקו באקראי לטיפול בנתרן חנקיתי במינון נמוך (45 מ”ג), או במינון גבוה (60 מ”ג), או לטיפול דמה. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 64 שנים, 66% היו גברים; 22% מהמשתתפים אובחנו עם פרפור חדרים, 43% עם אסיסטולה ו-29% עם פעילות חשמלית ללא דופק.

מהתוצאות עולה כי לא היה הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות שטופלו בפלסבו, נתרן חנקיתי במינון נמוך או נתרן חנקיתי במינון גבוה מבחינת ההישרדות עד לאשפוז בבית חולים (תוצא עיקרי) או עד לשחרור מבית החולים (תוצא משני). לא תועדו הבדלים בתוצאי הסיום בתת-קבוצה של חולים עם פרפור חדרים.

החוקרים מסבירים כי ממצאי המחקר היו מאכזבים, בעיקר לאחר התוצאות המבטיחות בניסויים בבעלי חיים, אך התחושה היא כי המחקר הנוכחי סגר את הדלת על השימוש בתרופה זו להתוויה הנ”ל.

מתוך כנס מטעם ה-ACC/WCC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה