אנדוקרינולוגיה ילדים

Forxiga אושרה לטיפול באי ספיקת לב סימפטומטית כרונית (astrazeneca)

Forxiga (פורסיגה – דפהגליפלוזין) אושרה ע”י האיחוד האירופי כטיפול הראשון והיחיד באי ספיקת לב סימפטומטית כרונית עם תועלת מוכחת מבחינת תמותה

האיחוד האירופי אישר את התרופה Forxiga (פורסיגה – דפהגליפלוזין), מעכב SGLT2, ובכך הרחיב את ההתוויה של פורסיגה כטיפול בחולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד (HFrEF) לטיפול באי ספיקת לב בספקטרום רחב,  כולל חולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד במקצת (HFmrEF) וחולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF).

אישור זה ניתן בעקבות  תוצאות מחקר פאזה 3, DELIVER, ואנאליזה נוספת שתוכננה מראש וכללה את מחקר הDELIEVR  וDAPA HF  שהדגימו כי Forxiga היא התרופה הראשונה והיחידה באי ספיקת לב שהדגימה הפחתה בתמותה כוללת בספקטרום רחב. מנה פנגלוס, סגן נשיא בכיר במחלקת המחקר והפיתוח בחברת אסטרהזניקה, אמר כי  “התוויה רחבה זו לאי ספיקת לב בספקטרום רחב תסייע למטופלים רבים יותר להרוויח מהטיפול בפורסיגה שהינו נסבל הייטב ומהווה חלק מההנחיות הטיפוליות במטופלים עם אס”ל. אנחנו מגדירים מחדש את הטיפול במטופל הקרדיורנלי עם פורסיגה שהדגימה את יתרונותיה בהפחתת תמותה”.

אי ספיקת לב היא מחלה כרונית,שמחמירה עם הזמן ומשפיעה על 15 מיליון אנשים באירופה ו-64 מיליון אנשים ברחבי העולם. כמחצית מהחולים עם אי ספיקת לב נפטרים כעבור חמש שנים ממועד האבחנה כאשר החולים עם HFmrEF ו-HFpEF מלבד הסיכון המוגבר לתמותה ואשפוזים תכופים סובלים גם מהסימפטומים של המחלה, מגבלות פיסיקליות ואיכות חיים ירודה.

Forxiga מאושרת כיום לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, HFrEF ואי ספיקת כליות כרונית (CKD) במעל 100 מדינות ברחבי העולם, כולל ארה”ב, האיחוד האירופי, סין ויפן. טורקיה, יפן ובריטניה הרחיבו את ההתוויה למטופלים עם אי ספיקת לב בספקטרום רחב. ארה”ב דנה בהרחבה ההתוויה בימים אלו, כמו גם מדינות נוספות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה