אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול שבועי בחולי סוכרת יעיל בדומה לטיפול יומי (The Lancet Diabetes and Endocrinology)

מחקר חדש מצא כי בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 המטופלים באינסולין בזאלי, טיפול ב-Icodec פעם בשבוע בהשוואה לטיפול יומי ב- Degludec היה בעל יעילות דומה ואף הביא להפחתת HbA1c לאחר 26 שבועות

מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet Diabetes and Endocrinology מצא כי בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 המטופלים באינסולין בזאלי, טיפול ב-Icodec פעם בשבוע לעומת טיפול יומי ב- Degludec היה בעל יעילות דומה ואף הביא להפחתת HbA1c לאחר 26 שבועות. כמו כן, השיעור הכולל של אירועי היפוגליקמיה היה נמוך (מבחינה מספרית שיעור האירועים היה גבוה יותר אך לא מובהק סטטיסטית).

Icodec הוא אינסולין בזאלי הניתן פעם בשבוע ונמצא כעת בפיתוח. המחקר הנוכחי בא להעריך את היעילות והבטיחות של הטיפול ב-Icodec לעומת טיפול יומי באינסולין מסוג Degludec במטופלים עם סוכרת מסוג 2 המטופלים באינסולין.

המחקר ארך 26 שבועות ב-71 מרכזים שונים בתשע מדינות, וכלל מטופלים עם סוכרת מסוג 2 בלתי נשלטת המטופלים באינסולין בזאלי פעם ביום או פעמיים ביום. בין ה-5 במרץ ל-19 ביולי 2021, הוקצו 526 המשתתפים חולקו אקראית (1:1) לטיפול ב-Icodec (n=263) פעם בשבוע או לטיפול ב-Degludec (n=263) פעם ביום, כך שהתוצא העיקרי היה שינוי ב-HbA1c מקו הבסיס עד לסוף המחקר בשבוע 26.

תוצאות המחקר הראו כי מקו בסיס ממוצע של 8.17% בקבוצת ה- Icodecו-8.10% בקבוצת ה- Degludec, נראה הפחתה משמעותית ברמת ה-HbA1c במידה ניכרת יותר בקבוצת ה-Icodec מאשר בקבוצת ה-Degludec (7.20% לעומת 7.42% בהתאמה) בשבוע 26. תוצאות אלו מציגות הפרש של 0.22 נקודות אחוז (95% CI -0.37-(-0.08)) כך שהטיפול ב-Icodec אינו נחות מהטיפול ב-Degludec (p<0·0001) ואף יעיל יותר (p=0·0028). השיעור הכולל של אירועי היפוגליקמיה ברמה 2 או 3 היה פחות מאירוע אחד לשנת חשיפה לטיפול עבור שתי הקבוצות (0.73 עבור הטיפול ב-Icodec ו-0.27 עבור הטיפול ב-Degludec, כך שההבדל אינו מובהק סטטיסטית).

למאמר ב- The Lancet Diabetes and Endocrinology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה