אנדוקרינולוגיה ילדים

השוואת השפעות הוספת Ezetimibe לטיפול בסטטין בעצימת בינונית לעומת טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת Ezetimibe לטיפול בסטטין בעצימות בינונית בחולים עם סוכרת מסוג 2 הוביל לירידה גדולה יותר ברמות LDL ומניעה טובה יותר של משלב אוטם לבבי, אירוע מוחי ותמותה מכל-סיבה, בהשוואה למתן טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול להפחתת רמות LDL חשוב במניעת מחלות לב וכלי דם בחולים עם סוכרת. עם זאת, אין מחקרים קודמים להשוואת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, אירוע מוחי ותמותה עם סטטינים בעצימות נמוכה או בינונית בשילוב עם Ezetimibe וטיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

החוקרים השוו את ההשפעה למניעה ראשונית של אוטם לבב, אירוע מוחי ותמותה מכל-סיבה בין משלב טיפול בסטטינים בעצימות נמוכה או בינונית עם Ezetimibe ובין טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה בחולים עם סוכרת ממאגר Korean National Health Insurance Claims Database.

מדגם המחקר כלל חולים בגילאי 20 שנים ומעלה עם סוכרת מסוג 2 ודיסליפידמיה. הטיפול המשולב בסטטין בעצימות נמוכה או בינונית עם Ezetimibe נבחן אל מול טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה לאחר ניתוח PSM (או Propensity Score Matching). החוקרים בחנו את שיעורי היארעות תוצא משולב שכלל אוטם לבבי, אירוע מוחי ותמותה מכל-סיבה, כמו גם הערכה של כל אחד מהתוצאים הללו בנפרד.

בקרב מטופלים בסטטין בעצימות בינונית בשילוב עם Ezetimibe, רמות LDL (74 לעומת 80.8 מ”ג/ד”ל, p<0.001) והיארעות התוצאים המשולבים היו נמוכים יותר (יחס סיכון של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.74-0.98) בהשוואה לטיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

מהנתונים עולה כי לא תועדו הבדלים משמעותיים ברמות LDL ובתוצא המשולב בין טיפול בסטטין בעצימות נמוכה עם Ezetimibe ובין טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול בסטטין בעצימות בינונית, הוספת Ezetimibe הובילה לירידה גדולה יותר ברמות LDL ובסיכון לאוטם לבבי, אירוע מוחי, או תמותה מכל-סיבה, בהשוואה להחלפת הטיפול לטובת סטטין בעצימות גבוהה בלבד.

J Clin Endocrinol Metab, Jan 4, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה