אנדוקרינולוגיה ילדים

רוב שורדי הסרטן בילדות אינם מבצעים כנדרש בדיקות הסקר (CMAJ)

רוב השורדים של סרטן בילדות אינם עומדים בהנחיות לבדיקות סקר לסרטן בבגרות או לתופעות לוואי ארוכות טווח אחרות של הטיפול, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Canadian Medical Association Journal

רוב השורדים של סרטן בילדות אינם עומדים בהנחיות לבדיקות סקר לסרטן בבגרות או לתופעות לוואי ארוכות טווח אחרות של הטיפול, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Canadian Medical Association Journal.

לפי המחקר, בקרב שורדי סרטן בילדות באונטריו, קנדה, שהתמודדו עם סיכון מוגבר לאחר טיפולי כימותרפיה או הקרנות, 53% עקבו אחר המלצות הסקר לקרדיומיופתיה, 13% עמדו בהנחיות הסקר לסרטן המעי הגס, ו-6% דבקו בהנחיות הסקר לסרטן השד. “למרות שלמעלה מ-80% מהילדים שאובחנו לאחרונה עם סרטן יהפכו לשורדים ארוכי טווח, ארבעה מכל חמישה שורדים יפתח סיבוך משמעותי או מסכן חיים עד גיל 45”, אמרה המחברת הראשית של המחקר.

לדוגמה, הסיכון לסרטן המעי הגס בקרב שורדי סרטן בילדות גבוה פי שניים עד שלושה מאשר בקרב האוכלוסייה הכללית, והסיכון לסרטן השד דומה בין אלו שעברו הקרנות בחזה לבין אלו עם מוטציית BRCA. עד 50% מאלה שקיבלו כימותרפית אנתרציקלין או הקרנות המערבות את הלב מפתחים מאוחר יותר רעילות לבבית. הקבוצה הצפון אמריקאית לאונקולוגיית ילדים פרסמה הנחיות מעקב ארוכות טווח לשורדי סרטן בילדות, אך שורדים רבים אינם עוקבים אחריהם בגלל חוסר מודעות או מחסומים אחרים, אמרה המחברת.

“מחקר קודם הראה ששורדים רבים אינם מסיימים את הבדיקות המומלצות הללו”, אמרה. “עם ידע טוב יותר על אוכלוסיית הסיכון הזו, נוכל לתכנן, לבדוק וליישם התערבויות ותמיכות מתאימות להתמודדות עם הבעיות”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה