תוצאות מבטיחות לדנרבציה כליתית מתווכת אלכוהול ליתר לחץ דם (Circulation)

דנרבציה כליתית מתווכת אלכוהול מפחיתה משמעותית את לחץ הדם הסיסטולי במשך 24 שעות במטופלים עם יתר לחץ דם בלתי נשלט, כך עולה מתוצאות של ניסוי שלב 3 חדש שפורסם ב-Circulation

דנרבציה כליתית מתווכת אלכוהול (Alcohol-Mediated Renal Denervation) מפחיתה משמעותית את לחץ הדם הסיסטולי (SBP) במשך 24 שעות במטופלים עם יתר לחץ דם בלתי נשלט, כך עולה מתוצאות של ניסוי שלב 3 חדש שפורסם ב-Circulation והוצג ב-American College of Cardiology (ACC) Scientific Session 2024.

עם זאת, החוקרים ציינו כי התוצאות אינן מבטיחות כפי שהם קיוו. “ראינו הבדל צנוע אך מובהק סטטיסטית בתוצא העיקרי, אך לא היו הבדלים משמעותיים במדדים אחרים שנבדקו, כולל לחץ דם סיסטולי או דיאסטולי שנבדק בקליניקה”, אמר המחבר הראשי של המחקר. הניסוי הבינלאומי, מבוקר פלצבו, שלב 3 בשם TARGET BP I כלל 301 חולים, רובם גברים, בגיל ממוצע 56 שנים, עם יתר לחץ דם בלתי נשלט למרות טיפול נגד יתר לחץ דם. לרוב החולים נרשמו שלוש תרופות או יותר להורדת לחץ דם בתחילת המחקר.

המטופלים חולקו באקראי לדנרבציה כליתית מתווכת אלכוהול או לביקורת דמה, שכללה אנגיוגרפיה כלייתית אבחנתית בלבד. בקבוצת ההתערבות, צנתר העירוי (Peregrine Systems; Ablative Solutions, Inc.) העביר מנות קטנות מאוד של אלכוהול מיובש לחלל הפריווסקולרי של עורק הכליה כדי להשיג אבלציה היקפית של העצבים הסימפתטיים.

השינוי בקבוצת ההתערבות בתוצא המרכזי שנבדק היה הגדול ביותר בהשוואה לביקורת הדמה (-10.0 לעומת -6.8 מ”מ כספית) עם הבדל מובהק בין הקבוצות לטובת ההתערבות(-3.2 מ”מ כספית; 95% CI, -6.3 עד 0.0; P = .0487). ניתוחי תת-קבוצות על פי גיל, מגדר ומוצא אתני לא מצאו אינטראקציה משמעותית, אם כי הייתה אפקט טיפולי גדול יותר בקבוצת ההתערבות במרכזים בארה”ב לעומת מרכזים שאינם בארה”ב.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה