רפואה פיזיקלית ושיקום

ארתרוסקופיה לפני ניתוח ארתרופלסטיה של הכתף מעלה את הסיכון לזיהום (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America עולה כי בחולים שעברו ארתרוסקופיה לפני החלפה מלאה של מפרק הכתף תועד סיכון מוגבר לזיהום המפרק התותב.

החוקרים סיווגו חולים שעברו החלפה מלאה של מפרק הכתף לשתי קבוצות על-פי השלמת ארתרוסקופיה באותה כתף בשנתיים שקדמו לניתוח הכתף. הם בחנו את המאפיינים הדמוגרפיים של הקבוצות והעריכו את שיעור הסיבוכים לאחר 90 ימים במטרה לקבוע אם קיים קשר עם ארתרוסקופיה קודמת של הכתף.

מהנתונים עולה כי חולים שעברו ארתרוסקופיה קודמת היו צעירים יותר משמעותית, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים. עוד תועד בקבוצה זו שכיחות גבוהה יותר של עישון, זריקות סטרואידים וזיהום סביב מפרקים תותבים אחרים בשנתיים הקודמות.

כאשר החוקרים בחנו את שיעור הסיבוכים לאחר 90 ימים, הם זיהו עליה של כמעט פי שלוש בסיכון לזיהום סביב המפרק התותב בחולים לאחר ארתרוסקופיה קודמת.

בקרב חולים שעברו ארתרוסקופיה של הכתף בתוך שלושה חודשים לפני ניתוח החלפת מפרק כתף תועד סיכון מוגבר כמעט פי חמש לזיהום סביב המפרק התותב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מנתחים עשויים לשקול לדחות ארתרופלסטיה במשך לפחות שלושה חודשים לאחר ארתרוסקופיה, במידת האפשר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה