בריאות הציבור-קידום בריאות

טיפול ביתר לחץ דם מערכתי והסיכון להחמרה של גלאוקומה עם לחץ תוך עיני נורמלי (AGS Annual Meeting)


מטופלים הסובלים מגלאוקומה עם לחץ תוך עיני רגיל (normal-tension glaucoma), נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מאיבוד ראייה, כמו גם מהחמרה מתמשכת של מחלת העיניים, אם הם מקבלים במקביל טיפול ליתר לחץ דם מערכתי: החוקרים טוענים כי טיפול יתר בלחץ דם מערכתי יכול לגרום לאיבוד הראיה במטופלים עם גלאוקומה עם לחץ תוך עיני רגיל.

מבין 85 משתתפי המחקר, 32% סבלו הן מיתר לחץ דם מערכתי והן מגלאוקומה בלחץ נורמלי, או גלאוקומהשגרמה לאובדן ראיה ולנזק לעצב הריאה ללא לחץ תוך עיני חריג. בנוסף לטיפול ביתר לחץ דם, החוקרים מצאו כי משך וגודל הירידה בלחץ הדם בלילה יכלו לנבא את התפתחות המחלה. מחקרים קודמים מצאו כי לחץ דם נמוך בלילה שכיח יותר במטופלים עם גלאוקומה בלחץ נורמלי ואיבוד הדרגתי של שדה הראיה. במחקר הנוכחי, המטופלים עם גלאוקומה בלחץ נורמלי שסבלו גם מפגמים בשדה הראיה עברו בדיקות עיניים אחת לחצי שנה, ולחץ הדם שלהם נמדד בכל 30 דקות במשך 48 שעות ביום ובלילה. התוצאות הצביעו על כך שיתר לחץ דם מטופל במטופלים עם הגלאוקומה בלחץ רגיל, שסבלו גם מירידות בערכי לחץ הדם שלהם בלילה לאורך זמן, היו בסיכון גבוה להתדרדרות של המחלה, בהשוואה למטופלים עם לחץ דם נורמלי. לשימוש בחסמי בטא לא היה כל אפקט מגן על החמרה והתפתחות של איבוד שדה הראיה במטופלי המחקר.

החוקרים כותבים כי יש צורך לזהות מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה להחמרה במצב הגלאוקומה בלחץ תוך עיני רגיל.באלה מהם שסובלים גם מיתר לחץ דם יש צורך לעבוד בשיתוף פעולה, רופאי העיניים והקרדיולוגים, ובאיזון עדין ביניהם כדי לנהל את מצב החולה בצורה הטובה ביותר עבורו, ולא לזרז את החמרת המחלה ולהביא לאובדן הראייה, אך גם לא לגרום להשלכות חמורות בשל טיפול לא מספק ביתר לחץ הדם המערכתי.

לכתבה במדסקייפ

American Glaucoma Society (AGS) 23rd Annual Meeting

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה