בריאות הציבור-קידום בריאות

איגוד ה-ACOG קובע כי אין קשר בין השראת לידה ובין אוטיזם (Obstet Gynecol.)

ועידה מטעם איגוד ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists) קבעה כי אין עדויות לקשר סיבתי בין השראת לידה ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (ASD או Autism Spectrum Disorders). לאור זאת, הועידה המליצה כנגד שינוי בהנחיות הנוכחיות להשראת או זירוז לידה.

הועידה התכנסה בעקבות חשש בנוגע לקשר בין שימוש באוקסיטוצין ובין אוטיזם. בחלק מהחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם תועד חסר פונקציונאלי של אוקסיטוצין ופגם במעבר אותות אוקסיטוצין. חוקרים הציעו כי השימוש באוקסיטוצין סינתטי במהלך השראת לידה עשוי להשפיע על ביטוי קולטנים לאוקסיטוצין בעובר ולהגדיל את הסיכון של יילודים להפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

מספר מחקרים הציעו קשר בין שימוש באוקסיטוצין להשראת או זירוז לידה ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. עם זאת, ביקורת רבה הוטלה על מחקרים אלו, בשל גודלם הקטן ואיסוף הנתונים הרטרוספקטיבי.

הועידה סקרה את המחקרים הזמינים להערכת הקשר בין שימוש באוקסיטוצין להשראת וזירוז לידה ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בילדים, אך לא הצליחה לזהות קשר סיבתי בין השניים. הועידה מציינת כי ישנן מגבלות למחקרים הזמינים, כמו גם נתונים סותרים בין המחקרים השונים.

השראת וזירוז לידה מבוצעים כאשר נקבע כי נדרש יילוד מיידי או כאשר רופאים קובעים כי הלידה אינה מתקדמת היטב. הגישה נפוצה ומשחקת תפקיד חשוב בטיפול בחולים. הועידה שקלה את ההשלכות האפשריות של הגבלת השראת וזירוז לידה כאשר קבעה המלצות אלו.

המומחים מסכמים וכותבים כי בהשוואה לתועלת של הטיפול הנ”ל, להגבלת השימוש באוקסיטוצין היו מגבלות ברורות. לאור זאת, מחקרים אלו לא צפויים להשפיע על אופן השראת וזירוז לידה במקרים המתאימים.

Obstet Gynecol. 2014;123:1140-1142.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה