בריאות הציבור-קידום בריאות

עליה ניכרת בשיעורי חרדה ודיכאון במבוגרים בארצות הברית במהלך השנה הראשונה של מגפת הקורונה (JAMA Network Open)

 שיעורי ההימצאות של דיכאון וחרדה משמעותיים קלינית בקרב מבוגרים בארצות הברית עלו במהלך השנה הראשונה למגפת הקורונה, בהשוואה לשנים קודמות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשש מפני ההשלכות הנפשיות השליליות של מגפת הקורונה עלה כבר בתחילת המגפה. מספר מאמרים בחנו את הקשר הנ”ל ורובם קבעו כי המגפה הובילה לעליה דרמטית בשיעורי חרדה ודיכאון.

 במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים מסקר להערכת אבחנה של דיכאון וחרדה בעלי חשיבות קלינית בקרב מבוגרים במהלך השנה הראשונה של המגפה. הם אספו נתונים ממאגר BRFSS (Behavioral Risk Factor Surveillance System) של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, סקר טלפוני חודשי שכלל למעלה מ-1.4 מיליון מבוגרים.

 התוצא העיקרי היה שיעורי חרדה ודיכאון במהלך 30 ימים על-פי שאלה יחידה בסקר.

 מהנתונים עולה כי שיעורי ההימצאות המשוערים של חרדה ודיכאון בעלי חשיבות קלינית במהלך 30 ימים היו גבוהים ב-0.4% בחודשים מרץ עד דצמבר בשנת 2020, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים 2017 עד 2019 (12.4% לעומת 12.1%). עם זאת, עליה זו הייתה מוגבלת לסטודנטים (2.4%) ואנשים עובדים (0.9%).

 החוקרים מסבירים כי למרות שלא ניתן לחזות מגמות עתידיות בצורה מדויקת, יש סימנים מבטיחים, כולל הרחבת שירותי הטיפול הרפואי מרחוק ועליה בהיקף המאמצים לספק טיפול לבעיות רגשיות.

 

JAMA Network Open, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה