בריאות הציבור-קידום בריאות

עדויות חדשות תומכות בסבילות ויעילות Diroximel Fumarate כנגד טרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Consortium of Multiple Sclerosis Centers)

 מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Consortium of Multiple Sclerosis Centers עולה כי בחולים עם טרשת נפוצה שטופלו ב- Diroximel Fumarate(DRF, וומריטי) תועד שיפור גופני, כולל האטת התקדמות מחלה והפחתת התלקחויות מחלה.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי DRF הינו טיפול פומי מהדור הבא המאושר בארצות הברית ואירופה לטיפול בחולים עם צורות נשנות של טרשת נפוצה. ל-DRF מטבוליט פעיל דומה לזה של Dimethyl Fumarate (DMF, טקפידרה) ובעל יעילות ופרופיל בטיחות דומים.

 החוקרים ביקשו לבחון את התוצאים לפי דיווחי-מטופלים עם טרשת נפוצה בקרב אלו שטופלו ב-DRF, כולל התועלת והסבילות של הטיפול. הם גם בחנו את המודעות והמכשולים במכלול השיקולים למתן Diroximel Fumarate כטיפול כנגד טרשת נפוצה.

 בחודש ינואר בשנת 2022 השלימו החוקרים סקר אנונימי של מטופלים במערכת MyMSTeam, רשת חברתית הכוללת קרוב ל-18,000 תושבי ארצות הברית בגילאי 21 שנים ומעלה, עם אבחנה של טרשת נפוצה. הסקר כלל שאלות אודות נתונים דמוגרפיים, היסטוריית מחלה וטיפולים לשינוי מהלך המחלה, הערכה עצמית של התפקוד הגופני, בריאות רגשית וסבילות טיפול תרופתי.

 מבין 452 חולים שלקחו חלק בסקרים, 36 קיבלו טיפול ב-DRF, 77 חולים ב-DMF, 122 חולים קיבלו בעבר טיפול ב-DMF ו-82 קיבלו טיפול אחר לשינוי מהלך המחלה. הסיבות הנפוצות להתחלת טיפול ב-DRF כללו המלצה של איש צוות רפואי (75%) והעדפת טיפול פומי (44%).

 מבין החולים תחת טיפול ב-DRF, 69% דיווחו על תועלת גופנית למרות משך טיפול ממוצע קצר משנה, כולל האטת התקדמות מחלה (42%), הפחתת התלקחויות מחלה (31%) ומניעת תסמינים חדשים (28%). יתרה מזאת, 83% מהחולים תחת טיפול ב-DRF דיווחו על אירועים חריגים שהיו במידת מה נסבלים מאוד.

 מבין המטופלים ב-DMF, 32% הביעו עניין בטיפול ב-DRF ושיקולים להחלפת הטיפול כללו אחזקת ביטוח פרטי המכסה את הטיפול (55%), הפסקת תגובה לטיפול ב-DMF (45%) ואם הרופא המטפל בהם תמך בהחלפת הטיפול (43%).

 עדויות אלו מציעות כי טיפול ב-DRF נסבל היטב וכי מרבית החולים תחת DRF דיווחו על תועלת גופנית עם הטיפול התרופתי.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Consortium of Multiple Sclerosis Centers

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה