בריאות הציבור-קידום בריאות

משרד הבריאות מפרסם דוח פיננסי של מערך האשפוז הכללי ציבורי בישראל לשנת 2019

משרד הבריאות

השבוע מפרסם משרד הבריאות דוח הסוקר את פעילות 27 בתי החולים הכלליים-ציבוריים בשנת 2019. הסקירה מתמקדת בנקודות הדמיון והשוני בין בתי החולים, תוך מתן דגש על הבדלי הבעלות, גודל המוסד והמחוז בו שוכן בית החולים. מטרתו של הדוח היא ליצור תשתית השוואתית העוקבת אחר פעילות בתי החולים ומעריכה את ביצועיהם הפיננסים באופן שקוף. הדוח מופץ לכלל הנהלות בתי החולים בארץ ומהווה כלי נוסף המונח לפתחיהם של קובעי המדיניות לביצוע רפורמות כלכליות במערכת האשפוז הכללי. הדוח מהווה צעד נוסף לקידום מדיניות על בסיס נתונים השוואתיים של כלל המערכת.

פרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות: “בתי החולים בישראל מהווים עמוד תווך משמעותי וחיוני במערכת הבריאות הלאומית. הדבר קיבל משנה תוקף בשלוש השנים האחרונות, בהן העולם התמודד עם התפרצות מגפת הקורונה, כשמערכת הבריאות ובכללה בתי החולים מציגה יכולת מרשימה.
מצבם הפיננסי של בתי החולים בישראל מורכב ולמרות זאת, היכולת של המערכת להגיב למשבר בשעת חירום מעוררת כבוד. אני מודה לצוותי ארגוני הבריאות ולעובדי משרד הבריאות שעושים לילות כימים על מנת לאפשר למערכת חשובה כל כך להמשיך ולפעול במסירות, תוך אתגרים לא פשוטים.”

חיים הופרט, סמנכ”ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות: “בשנה האחרונה ביצעו משרדי הבריאות והאוצר שינוי יסודי באופן תקצוב בתי החולים במדינת ישראל. תקנות ‘מודל התקצוב הלאומי’ נותנות וודאות תקציבית, קובעות פרמטרים שקופים ואחידים לחלוקת התקציב לבתי החולים, זאת לצד הגברת האחריות במערכת האשפוז.”

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה