בריאות הציבור-קידום בריאות

תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Ravulizumab בחולים עם ALS (מתוך כנס ה-MRD Clinical & Scientific Conference)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-MRD Clinical & Scientific Conference עולה כי הטיפול ב-Ravulizumab (אולטומיריס) לא הביא לשיפור במצב התפקודי או בהישרדות חולים עם מחלת ניוון שרירים (Amyotrophic Lateral Sclerosis, או ALS). המחקר בשלב 3 הופסק מוקדם בשל העדר תועלת של הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאור הצורך בטיפולים יעילים כנגד ALS ופרופיל סיכון-תועלת חיובי של התכשיר המכוון כנגד C5, Ravulizumab, במחלת נוירולוגיות אחרות בתיווך מערכת המשלים, הם החליטו על השלמת מחקר בשלב 3 להערכת היעילות והבטיחות של Ravulizumab בחולים עם ALS.

מחקר CHAMPION-ALS הינו מחקר כפל-סמיות, בו חולקו באקראי מבוגרים עם ALS שקיבלו חיסון כנגד מנינגוקוק ביחס 2:1 לקבלת Ravulizumab (255 חולים) או פלסבו (127 חולים) למשך 50 שבועות.

התוצא העיקרי היה השינוי במצב התפקודי, כפי שנקבע לפי מדד CAFS (או Combined Assessment of Function and Survival). תוצאים משניים כללו מצב תפקודי ומדדים פרמקוקינטיים/פרמקודינאמיים, כמו גם שכיחות אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי.

לאחר ניתוח ביניים מתוכנן מראש כאשר שליש מהמשתתפים השלימו 26 שבועות מחקר, החוקרים החליטו על סיום המחקר בשל העדר תועלת. באותה עת, 15 משתתפים תחת טיפול ב- Ravulizumab ו-5 משתתפים בזרוע הפלסבו השלימו את 50 שבועות המחקר.

לא תועדו הבדלים משמעותיים במדדי CAFS בין הקבוצות.

עוד מדווחים החוקרים כי לא תועדו הבדלים בתוצאים משניים אחרים ולא זוהו הבדלים בין שתי הקבוצות באירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי.

בשורה התחתונה, המחקר בשלב 3 הופסק מוקדם לאחר שמהעדויות עלה כי Ravulizumab לא הביא לשיפור במצב התפקודי או בהישרדות חולים עם ALS.

מתוך כנס ה-MRD Clinical & Scientific Conference

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה