ילדים עם אוטיזם נוטים לבצע פחות בדיקות ראייה (Pediatrics)

מחקר חדש מראה כי ילדים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) נוטים לבצע פחות בדיקות ראייה במסגרת הבדיקות השגרתיות עבור ילדים בגילאי 3 עד 5 בהשוואה לילדים אחרים

מחקר חדש שפורסם ב-Pediatrics מראה כי ילדים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) נוטים לבצע פחות בדיקות ראייה במסגרת הבדיקות השגרתיות עבור ילדים בגילאי 3 עד 5 בהשוואה לילדים אחרים. המחקר גילה שבעוד ו-59.9% מהילדים באוכלוסייה הכללית ביצעו בדיקת ראייה במסגרת הבדיקות השגרתיות, רק 36.5% מהילדים עם ASD עברו את אותה בדיקה. לפי המלצת האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics – AAP) ילדים נדרשים לבדיקת ראייה מבוססת מכשירים שנתית מגיל 12 חודשים עד 3 שנים, ולאחר מכן בדיקת לחדות ראייה ישירה החל מגיל 4 שנים.

בנוסף לכך, המחקר הראה הבדלי גזע, כך שמבין הילדים שסבלו מ-ASD, לילדים שחורים היו שיעורי הבדיקות הנמוכים ביותר (27.6%), בעוד השיעור של ילדים לבנים היה 39.7%. כמו כן, שיעורי הבדיקות הנמוכים ביותר נצפו בקרב הילדים הצעירים ביותר (גיל 3 בזמן הביקור).

המחקר כלל נתונים מ-63,829 ביקורים של ילדים בין ינואר 2016 לדצמבר 2019, שנאספו ממסד הנתונים – PEDSnet. החוקרים אמרו כי לבדיקת Photoscreening יש רגישות גבוהה בזיהוי פתולוגיות עיניות בילדים עם ASD. ד”ר אנדרו אדסמן, ראש רפואת ילדים התפתחותית והתנהגותית במרכז הרפואי לילדים כהן בניו הייד פארק, ניו יורק, אמר כי “מחברי מחקר זה מכמתים את הפער בין האידיאל למציאות בנוגע לבדיקות ראייה עבור ילדים עם ASD”. הוא הוסיף ואמר כי “מחקרים אחרים הראו שלילדים על הספקטרום האוטיסטי יש סיכון יותר מפי שלושה ללקות במחלות עיניים או בעיות ראייה”. בהתאם לכך, הוא אמר ש”ככל שמצבים אלו מזוהים מוקדם יותר כך טוב יותר, משום שאם הבעיות הללו משמעותיות ואינן מטופלות, קיים סיכון לאובדן ראייה בעין הפגועה”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה