בריאות הציבור-קידום בריאות

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר כלי חדש לאבחנת אוטיזם בילדים (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור כלי חדש להערכת אוטיזם בילדים בגילאי 16 חודשים עד 30 חודשים, כך על -פי הצהרה לעיתונות מטעם חברת EarliTec Diagnostics.

המומחים מסבירים כי אבחנה מוקדמת עשויה להשפיע רבות לילדים עם אוטיזם לקבל את התמיכה לה הם זקוקים על-מנת לפתח כישורי שפה ותקשורת, כמו גם כישורים חברתיים וקוגניטיביים. המוחות של תינוקות וילדים קטנים הדגימו נוירו-פלסטיות משמעותית עם יצירת מיליוני קישורים עצביים כאשר הם לומדים וחווים חוויות חדשות דוגמת אינטראקציה חברתית. באמצעות מתן האפשרות לרופאים לקבוע את האבחנה בשלב מוקדם, כלי EarliPoint עשוי לסייע למשפחות לנצל את היכולת הפלסטית ולהתאים התערבויות במטרה לסייע לשיפור החיים של הילדים עם אוטיזם.

כלי EarliPoint Evaluation העדכני מבוסס על סצנות של אינטראקציות חברתיות המוצגות על טבלט וטכנולוגיית מעקב-עיני להערכת למעלה מ-120 העדפות ממוקדות בכל שניה. באמצעות מדד ייחוס מותאם גיל, כלי ההערכה מסייע בזיהוי ילדים שפספסו רגעים של לימוד חברתי.

המומחים מסבירים כי למרות העלייה בשיעורי הימצאות אוטיזם, במערכת הבריאות מפספסים חלון הזדמנויות קריטי של התפתחות הילדים. מטרת החברה היא לסייע להורים ולמטפלים להשיג גישה מוקדם יותר לכלים לאבחנת אוטיזם, כאשר באמצעות אבחנה מוקדמת ייתכן כי ההתערבויות יהיו יעילות יותר.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה