בריאות הציבור-קידום בריאות

שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם המופיליה (Int J Psychiatr Med)

דיכאון

בקרב חולים עם המופיליה תועדה שכיחות גבוהה של תסמיני דיכאון וחרדה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Psychiatric Medicine. נתונים אלו תומכים בהשלמת הערכה שגרתית להפרעות חרדה ומצב רוח באוכלוסיית חולים זו.

החוקרים מטורקיה השלימו מחקר חתך להערכת שיעורי הימצאות הפרעות דיכאון וחרדה במבוגרים עם המופיליה A או B אשר טופלו במרכז המופיליה. עוד הושלמה הערכה של גורמים הקשורים עם תחלואה פסיכיאטרית זו בחולים אלו.

מדגם המחקר כלל 90 חולים שעברו בדיקות סקר לדיכאון וחרדה במהלך ביקורים שנתיים במרפאה. בדיקות הסקר כללו את מדדי Beck Depression Inventory ו-State-Trait Anxiety Scale. מבין אלו, 67 חולים (74.4%) ענו על הקריטריונים להגדרת תסמיני חרדה משמעותיים ו-22 חולים (24.4%) ענו על הקריטריונים להגדרת תסמיני דיכאון משמעותיים.

מניתוח רב-משתני שכלל תקנון לערפלנים עלה כי אין קשר בין דיכאון ובין מאפיינים קליניים/פסיכו-סוציאליים או היענות לטיפול מונע להמופיליה, למעט רמת ההשכלה (יחס סיכויים להשכלה תיכונית של 1.87, רווח בר-סמך 95% של 1.31-2.35).

עוד מדווחים החוקרים כי ניתוח סטטיסטי לא הדגים קשר בין מדדי חרדה ובין מאפיינים קליניים/פסיכו-סוציאליים, למעט סוג המופיליה (יחס סיכויים להמופיליה B של 1.31, רווח בר-סמך 95% של 1.08-1.74).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשלמת בדיקות סקר שגרתיות להפרעות חרדה ודיכאון בקרב חולים עם המופיליה.

Int J Psychiatr Med, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה