בריאות הציבור-קידום בריאות

הנחיה חדשה לטיפול בכאבי שיניים בקרב ילדים (Journal of the American Dental Association)

הנחיה חדשה שפורסמה בכתב העת של איגוד רפואת השיניים האמריקאי אומרת כי מתן פרצטמול, תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAIDs), או שילוב שתי התרופות עשוי להוות קו טיפולי עבור כאבי שיניים בקרב ילדים עד מתן הטיפול הדפיניטיבי

הנחיה חדשה שפורסמה בכתב העת של איגוד רפואת השיניים האמריקאי, Journal of the American Dental Association, אומרת כי מתן פרצטמול, תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAIDs), או שילוב שתי התרופות עשוי להוות קו טיפולי עבור כאבי שיניים בקרב ילדים עד מתן הטיפול הדפיניטיבי. הנחיה זו אינה ממליצה על טיפול באופיואידים להקלת כאבי שיניים או לאחר עקירת שיניים, משום שטיפול מסוג זה הניתן עבור ילדים כרוך בסיכון לאשפוז ולמוות. עם זאת, חלק מרופאי השיניים המשיכו לטפל באמצעות אופיואידים למרות אזהרתו של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בשנת 2017 אודות השימוש בטרמדול וקודאין בילדים.

אמנם ההנחיות החדשות מיועדות לרופאי שיניים כלליים, אך הן עשויות לעזור בניהול כאב של הילדים גם במסגרת הרפואה הדחופה כאשר הטיפול הדפיניטיבי אינו זמין. טיפול זה יכול לכלול טיפול שורש, ביצוע חתך לניקוז מורסה או עקירת שיניים.

איגוד רפואת השיניים האמריקאי (ADA) אישר את ההנחיה החדשה, שנכתבה על ידי חוקרים ממכון המדע והמחקר של ADA, מבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת פיטסבורג ומהמרכז לבריאות הפה האינטגרטיבי העולמי בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת פנסילבניה. ההנחיה ממליצה על טיפול באיבופרופן עבור ילדים מתחת לגיל 12 ובנפרוקסן עבור ילדים מעל גיל זה. כמו כן, ההנחיה מציעה מינונים של פרצטמול ו-NSAIDs על בסיס הגיל והמשקל של הילד שייתכן ויהיו שונים מאלה שרשומים על אריזות התרופות. המחבר הראשי של ההנחיה, פרופ’ פול מור, פרופסור בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת פיטסבורג, אמר כי “הורים ומטפלים יכולים להתנחם בכך שישנן תרופות זמינות, שאין להן פוטנציאל להרע, כמו פרצטמול או איבופרופן, ובנוסף הן בטוחות ויעילות בכדי לעזור לילדיהם להקל על כאבי השיניים”.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה