תוצאות מבטיחות ל- Solriamfetol לטיפול ב-ADHD במבוגרים (J Clin Psychiatry)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Journal of Clinical Psychiatry עולה כי Solriamfetol (סנוסי), תרופה המאושרת לטיפול בישנוניות-יתר משמעותית בשעות היום משנית לנרקולפסיה או דום נשימה חסימתי בשינה, משפרת משמעותית את התסמינים של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (או Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) ואת חומרת ADHD במבוגרים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Solriamfetol הינו מעכב קליטה חוזרת של נוראפינפרין ודופמין, עם מספר מאפיינים דומים לתרופות המשמשות כיום לטיפול ב-ADHD. הם השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת Solriamfetol במינון 75 או 150 מ”ג ב-60 מבוגרים עם ADHD. כמעט בכלל החולים שטופלו ב- Solriamfetol, המינונים הועלו ל-150 מ”ג לאחר השבוע הראשון.

התוצא העיקרי היה שינוי במדד AISRS (או Adult ADHD Investigator Symptom Rating Scale). תוצאים משניים כללו את מדדי CGI (או Clinical Global Impressions) ומדדים סטנדרטיים של תפקוד ניהולי, התנהגות ושינה.

לאחר שישה שבועות, בלמעלה ממחצית מהחולים (52%) שטופלו ב- Solriamfetolתועד שיפור של 25% במדד AISRS, בהשוואה ל-17% מאלו בזרוע הפלסבו. מדד AISRS הכולל השתפר ב-50% לאחר שישה שבועות ב-28% מאלו שטופלו ב- Solriamfetol, בהשוואה ל-3.4% מאלו בזרוע הפלסבו.

מהנתונים עולה עוד כי מדדי CGI השתפרו במידה רבה או במידה רבה מאוד בשיעור גבוה יותר משמעותית של חולים שטופלו ב- Solriamfetol בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (45% לעומת 7%).

שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים בזרוע הטיפול ב- Solriamfetol לעומת אלו בזרוע הפלסבו דיווחו על שיפור בתפקוד ניהולי (69% לעומת 34%). שיפור בערנות תועד עם טיפול ב- Solriamfetol, אך זו לא השפיעה על השינוי בהיקף תסמיני ADHD.

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים כי Solriamfetol נסבל היטב, ללא השפעה משמעותית על איכות השינה או לחץ הדם. אירועים חריגים שתועדו בשיעור גבוה יותר בקבוצת הטיפול לעומת זרוע הפלסבו כללו תופעות לוואי אופייניות של Solriamfetol ותכשירים סימפטומימטיים המשמשים לטיפול ב-ADHD.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Solriamfetol מהווה טיפול בטוח ויעיל להקלה על תסמיני ADHD במבוגרים. הם קוראים למחקרים גדולים יותר לאישור הממצאים התומכים תועלת ובטיחות הטיפול התרופתי באוכלוסייה זו.

J Clin Psychiatry, Oct 9, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה