בריאות הציבור-קידום בריאות

פעילות גופנית עשויה להגן על מבנה הרשתית (Investigative Ophthalmology & Visual Science)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Investigative Ophthalmology & Visual Science עולה קשר בין הגדלת היקף פעילות גופנית מלווה בקצב איטי יותר של הידקקות שכבת GCIPL (או Ganglion Cell-Inner Plexiform Layer) במקולה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין פעילות גופנית ובין עובי המקולה בשני מדגמים. תחילה הם זיהו קשר חיובי בין פעילות גופנית ובין קצב הידקקות שכבת GCIPL של המקולה ב-735 עיניים ממחקר PROGRESSA. לאחר מכן הם המשיכו ובחנו את הקשר בין פעילות גופנית ובין עובי שכבת המקולה במאגר UK Biobank.

בניתוח הראשון, 465 משתתפים ממחקר PROGRESSA (או Progression Risk of Glaucoma: Relevant SNPSs with Significant Association) התבקשו לשאת מד Fitbit Inspire 2 לניטור פעילות גופנית למשך שבעה ימים. מבין 735 עיניים עם הדמיות מספקות לחישוב הידקקות GCIPL במקולה, החוקרים זיהו קורלציה חיובית בין פעילות גופנית בעצימות בינונית-עד-מאומצת וצריכה קלורית יומית ממוצעת ובין קצב הידקקות שכבת GCIPL במקולה.

על-פי נתונים ממאגר UK Biobank בחנו החוקרים את המידע אודות 8,862 עיניים מ-6,152 משתתפים וזיהו קורלציה חיובית בין פעילות גופנית ובין עובי המקולה, גם בתת-ניתוח שכלל 5,885 משתתפים ללא היסטוריה של מחלה עינית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פעילות גופנית בעצימות בינונית-עד-מאומצת והיקף הצריכה הקלורית היומית קשורים שניהם עם קצב הידקקות שכבת GCIPL במקולה. הם קוראים להשלים מחקרים התערבותיים נוספים במטרה לבחון בצורה רשמית את ההשפעה של פעילות גופנית על מחלות עיניות.

Investigative Ophthalmology & Visual Science, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה