בריאות הציבור-קידום בריאות

טיפול ב-Obinutuzumab מגן על התפקוד הכלייתי בחולים עם Lupus Nephritis (מתוך Arthritis & Rheumatol)

במבוגרים עם אבחנה של Lupus Nephritis שטופלו ב- Obinutuzumab (גזייבה) עם טיפול סטנדרטי תועד שיפור משמעותי בתפקוד הכלייתי וסיכון מופחת להתלקחויות, בהשוואה לאלו שטופלו בפלסבו עם טיפול סטנדרטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatology.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר NOBILITY בשלב 2, מחקר אקראי שכלל 63 מבוגרים שטופלו ב- Obinutuzumab במינון 1000 מ”ג או פלסבו, שניתנו בעירוי ביום 1 ולאחר 2, 24 ו-26 שבועות. התוצאים כללו את מרווח הזמן עד לתוצא כלייתי שלילי, שכלל אירוע ראשון של אחד מהבאים: כישלון טיפול, הכפלת ריכוז קריאטינין בדם, או תמותה; עוד בחנו החוקרים שיעורי התלקחות Lupus Nephritis, כולל אירוע ראשון של ירידה של 30% ו-40% בקצב פינוי גלומרולארי משוער, עקומת קצב פינוי גלומרולארי כרוני, מספר חולים שהשיגו תגובה כלייתית מלאה תחת פרדניזון במינון של עד 7.5 מ”ג.

מהנתונים עולה כי הוספת Obinutuzumab לטיפול בחולים עם Lupus Nephritis הפחיתה את הסיכון לתוצא המשולב בשיעור של 60% והפחיתה את הסיכון להתלקחות מחלת הכליות בשיעור של 57%.

הסיכון לירידה ראשונה של 30% ו-40% בקצב פינוי גלומרולארי משוער היה קטן ב-80% ו-91%, בהתאמה, עם Obinutuzumab, ובחולים שטופלו ב- Obinutuzumab תועדה ירידה איטית יותר משמעותית בקצב פינוי גלומרולארי בהשוואה לפלסבו (יתרון עקומת קצב פינוי גלומרולארי שנתי של 4.1 מ”ל/דקה/שנה).

לאחר 76 שבועות, 38% מהחולים שטופלו ב- Obinutuzumab השיגו תגובה כלייתית מלאה תחת מינון יומי של פרדניזון של עד 7.5 מ”ג, זאת בהשוואה ל-16% מהחולים בזרוע הפלסבו, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית לאחר 104 שבועות.

המספר הכולל של סיבוכים כלייתיים עם Obinutuzumab לעומת פלסבו עמד על 12 לעומת 24 כישלונות טיפול, מקרה אחד לעומת שישה מקרים של הכפלת ריכוז קריאטינין בדם ומקרה תמותה אחד לעומת ארבעה מקרי תמותה, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Obinutuzumab מפחית את הסיכון להתלקחות מחלת כליות בחולי לופוס וכך עשוי להפחית את הסיכון לנזק כלייתי כרוני.

Arthritis & Rheumatol, Nov 10, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה