בריאות הציבור-קידום בריאות

האם טיפול ב-Tranexamic Acid מעלה את הסיכון לאירועים תרומבוטיים בחולים בסיכון גבוה? (J Bone Joint Surg)

טיפול ב- Tranexamic Acidבמהלך ניתוח החלפת מפרק לא היא לעליה בסיכון לאירועים תרומבוטיים בחולים בסיכון גבוה עם היסטוריה של תרומבואמבוליזם ורידי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Journal of Bone & Joint Surgery. יתרה מזאת, בחולים שטופלו ב- Tranexamic Acid תועדו שיעורים נמוכים יותר של אנמיה ושיעורים נמוכים יותר של עירוי דם.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 70,759 חולים עם היסטוריה של תרומבואמבוליזם ורידי ממאגר Premier Healthcare Database שעברו ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של מפרק הברך או הירך בין 2015 ו-2021. מבין אלו, 46,074 קיבלו טיפול ב- Tranexamic Acid ו-24ף685 חולים לא טופלו ב- Tranexamic Acid.

התוצאים שנבחנו כללו את הסיכון לסיבוכים תרומבואמבוליים לאחר 90 ימים, סיבוכים על-רקע אירועי דמם, זיהומים, סיבוכי פצע, סיבוכים רפואיים ואשפוזים חוזרים לבית החולים.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים שטופלו ב- Tranexamic Acid תועדו שיעורים דומים של תסחיף ריאתי ופקקת ורידים עמוקים, בהשוואה לאלו שלא טופלו ב- Tranexamic Acid. בחולים שטופלו ב- Tranexamic Acid תועדו שיעורים נמוכים יותר של סיבוכים על-רקע אירועי דמם וסיבוכים רפואיים, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול ב- Tranexamic Acid.

בחולים שטופלו ב- Tranexamic Acid תועד משך אשפוז קצר יותר משמעותית וסיכון מופחת לאשפוזים חוזרים בתוך 90 ימים לאחר ניתוח החלפת מפרק מלאה.

החוקרים הופתעו מהממצאים, כאשר השערתם הייתה כי תהיה עדות לעליה קטנה אך משמעותית קלינית בסיכון לסיבוכים נדירים דוגמת אירוע מוחי ותסחיף ריאתי. כעת הם משלימים הערכה של יתרונות אחרים ותופעות לוואי של הטיפול ב- Tranexamic Acid.

J Bone Joint Surg, Nov 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה