בריאות הציבור-קידום בריאות

טיפול ארוך-טווח ב-Patiromer מלווה בסיכון מופחת במבוגרים עם מחלת כליות כרונית והיפרקלמיה (Kidney Med)

טיפול ארוך-טווח ב- Patiromer(ולטסה) עשוי להיות מלווה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה במבוגרים עם מחלת כליות כרונית והיפרקלמיה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Kidney Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפרקלמיה הינה סיבוך נפוץ של מחלת כליות כרונית עקב הפרעה בפינוי אשלגן ע”י הכליות. הם מוסיפים כי Patiromer הינו סופח אשלגן המשמש לטיפול ארוך-טווח בהיפרקלמיה, אם כי לא ברור אם הטיפול עשוי לשפר את התוצאות הקליניות.

החוקרים השלימו מחקר תצפיתי שכלל 854,217 יוצאי צבא ארצות הברית במטרה לבחון את הקשר בין טיפול ארוך-טווח בסופח אשלגן ובין התוצאות הקליניות. בכל המשתתפים תועדה לפחות מדידה אחת של אשלגן בריכוז 5.1 מא”ק/ליטר ומעלה והם טופלו במרכז רפואי ליוצאי צבא ארצות הברית בין 2016 עד 2019.

מהממצאים עולה כי 308 חולים קיבלו טיפול ארוך-טווח ב- Patiromer ולהם התאימו החוקרים 308 חולים שלא טופלו בתרופה. חציון קצב פינוי גלומרולארי עמד על 23.5 מ”ל/דקה וחציון רמות אשלגן בדם עמדו על 5.2 מא”ק/ליטר. כ-45% מהחולים היו תחת טיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין בתחילת הדרך.

התוצאים שנבחנו כללו משלב של כשל כלייתי עם טיפול חליפי, או תמותה מכל-סיבה ותמותה מכל-סיבה כולל לאחר כשל כלייתי עם טיפול חליפי.

במהלך המעקב, 93 חולים אובחנו עם כשל כלייתי עם טיפול חליפי ו-134 חולים הלכו לעולמם. בקרב חולים שקיבלו טיפול ארוך-טווח ב- Patiromer תועדה ירידה של 26% בסיכון לתוצא המשולב וירידה של 41% בסיכון לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לאלו שלא טופלו בתרופה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים לבחון את התועלת של הטיפול התרופתי במחקרים אקראיים ומבוקרים בעלי עוצמה מספקת.

Kidney Med, Nov 26, 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה