בריאות הציבור-קידום בריאות

תוצאות מבטיחות למתן תוך-ורידי של Tenecteplase לטיפול באירוע מוחי איסכמי ביחידות ניידות (מתוך כנס ה-International Stroke Conference)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-International Stroke Conference עולה כי בחולים עם אירוע מוחי איסכמי, מתן תוך-ורידי של Tenecteplase ביחידת שבץ מוחי ניידת הוביל לתוצאות טובות יותר בהשוואה למתן עירוי Alteplase, כאשר לא תועדו הבדלים משמעותיים בין שתי גישות הטיפול במשך הזמן שחלף מהגעה ליחידה הניידת לטיפול באירוע מוחי ועד למתן הטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הראו כי מתן Tenecteplase ביחידה ניידת לטיפול באירוע מוחי לווה בשיעורים גבוהים יותר של זילוח חוזר מוקדם לעומת טיפול ב-Alteplase. ההנחיות הנוכחיות כוללות מתן Tenecteplase כקו-טיפול שני במקרים של חסימת כלי דם גדול לאור התועלת של הטיפול, כולל מתן תוך-ורידי מהיר ובחירת מינון קלה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השימושיות והיעילות של מתן תוך-ורידי של Tenecteplase לעומת עירוי Alteplase בתוך יחידה ניידת ייעודית לטיפול באירועים מוחיים.

המחקר הרטרוספקטיבי נערך בין פברואר 2021 ועד אפריל 2023 במרכז גדול לטיפול באירועים מוחיים. המחקר כלל 72 חולים (גיל חציוני של 65.7 שנים; חציון מדד NIHSS של 9 נקודות); 40 מהחולים טופלו ב-Alteplase ו-32 טופלו ב- Tenecteplase. החוקרים אספו נתונים בסיסיים כולל מידע דמוגרפי, מדד גלזגו, NIHSS ומועד ביצוע בדיקות הדמיה.

התוצא העיקרי היה מרווח הזמן מהגעה ליחידה ניידת לטיפול באירוע מוחי ועד מתן טיפול תרומבוליטי, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את משך הזמן שחלף מההגעה ליחידה ועד פענוח בדיקת ההדמיה, מעבר לטיפול תרומבוליטי או זמן החלטה של המטפל למתן טיפול תרומבוליטי. תוצאי בטיחות כללו דימום תוך-מוחי תסמיני בתוך 24 שעות.

מהנתונים עולה כי אין הבדלים משמעותיים בין משך הזמן שחלף מהגעה ליחידה הניידת לטיפול באירוע מוחי ועד למתן טיפול תרומבוליטי (15 דקות לעומת 17.5 דקות).

החוקרים לא זיהו הבדלים במרווח הזמן שחלף מהגעה ליחידה הניידת ועד פענוח בדיקת ההדמיה, מעבר לטיפול תרומבוליטי או זמן ההחלטה של המטפל למתן טיפול תרומבוליטי. בנוסף, לא תועדו אירועים של התמרה המורגית באוכלוסיית המחקר.

מעבר לכך שמדובר בתכשיר פחות יקר, ממצאי המחקר מאשרים כי Tenecteplase הינו טיפול בטוח ויעיל כמו Alteplase. החוקרים מצפים כי יחידות ניידות אחרות לטיפול באירועים מוחיים ברחבי המדינה יבחרו גם כן להשתמש ב-Tenecteplase.

מתוך כנס ה-International Stroke Conference

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה