tenecteplase יעיל לשבץ בחלון זמן מאוחר (ISC)

מחקר חדש שהוצג בוועידת השבץ הבינלאומית (ISC) הראה כי פי שלושה יותר חולים שטופלו ב-tenecteplase תוך ורידי (TNK) שניתן 4.5 עד 24 שעות לאחר הופעת הסימפטומים הדגימו רפרפוזיה משמעותית ללא דימום תוך גולגולתי סימפטומטי (sICH)

מחקר חדש שהוצג בוועידת השבץ הבינלאומית (ISC) הראה כי פי שלושה יותר חולים שטופלו ב-tenecteplase תוך ורידי (TNK) שניתן 4.5 עד 24 שעות לאחר הופעת הסימפטומים הדגימו רפרפוזיה משמעותית ללא דימום תוך גולגולתי סימפטומטי (sICH) בהשוואה לאלו שקיבלו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לא כולל tenecteplase. עם זאת, לחולים הנוטלים tenecteplase לא הייתה תוצאה תפקודית טובה יותר, כך עולה מהניסוי שלב 2b.

“הניסוי מספק ראיות חדשות ליעילות ולבטיחות של tenecteplase בחולים עם שבץ מוחי חריף בחלון זמן ממושך”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “אבל דרוש מחקר נוסף על מנת לברר האם ישנה ספיגה מספקת ובטוחה שיכולה להיתרגם לשיפור בתוצאה התפקודית”.

עדויות קודמות הראו ש-tenecteplase אינו נחות מ-alteplase בחולים עם שבץ איסכמי חריף כ-4.5 שעות לאחר הופעת תסמיני השבץ. עם זאת, רק מספר מצומצם מאוד של מטופלים מקבלים טיפול טרומבוליטי IV במסגרת זמן זו, ולכן נערכים מאמצים להרחיב את מסגרת הזמן הזו. ניסוי ה-CHABLIS-T הקודם מצא שגם ל-tenecteplase 0.25 מ”ג/ק”ג וגם ל-0.32 מ”ג/ק”ג יש יעילות מבטיחה במונחים של השגת רפרפוזיה משמעותית ללא sICH בחולים עם חסימת כלי דם קדמיים גדולים/בינוניים שהופיעו עד 24 שעות מרגע שנראו לא תסמניים לאחרונה.

המחקר הנוכחי כלל 224 מטופלים סינים מבוגרים עם חסימת כלי דם גדולים/בינוניים, בגיל ממוצע של כ-64 שנים ובעיקר גברים, שהופיעו ב-23 מרכזים בסין בין 4.5 ל-24 שעות מהזמן האחרון שהיה ידוע שאינם תסמניים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה