בריאות הציבור-קידום בריאות

עדויות חדשות תומכות בבטיחות טיפות עיניים של מולקולה קטנה לטיפול במחלות כלי דם של הרשתית (מתוך הודעת חברת Exonate)

חברת Exonate הודיעה על תוצאות מוצלחות במחקר בשלב 1b/2 להערכת בטיחות וסבילות טיפול ב-EXN407, מולקולה קטנה לטיפול מקומי במחלות כלי דם של הרשתית, דוגמת רטינופתיה סוכרתית ובצקת מקולארית סוכרתית.

המומחים מסבירים כי EXN407 הינה מולקולה קטנה המעכבת את Serine-Arginine Protein Kinase-1, הניתנת בצורת טיפות עיניים פעמיים ביו ומכוונת באופן סלקטיבי לאיזופורמים של VEGF העשויים להוביל להתקדמות מחלת כלי דם של הרשתית.

מדגם המחקר כלל 13 משתתפים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית בדרגה קלה-עד-בינונית או בצקת מקולארית סוכרתית, אשר לא קיבלו טיפול קודם. המשתתפים במחקר חולקו באקראי לקבלת טיפול ב- EXN407 בריכוז 0.5 מ”ג/מ”ל, 1 מ”ג/מ”ל, או 1.5 מ”ג/מ”ל, או פלסבו, אשר ניתנו פעמיים ביום למשך שמונה ימים.

לאחר העלאת מינון, 35 משתתפים עם בצקת מקולארית סוכרתית בדרגה קלה חולקו באקראי לקבלת EXN407 בריכוז 1.5 מ”ג/מ”ל או פלסבו למשך 85 ימים והיו במעקב למשך חודש אחד לאחר הפסקת הטיפול ב- EXN407.

מהנתונים עולה כי הטיפול ב- EXN407 ענה על תוצאי הבטיחות והסבילות של המחקר, כאשר 100% מהמשתתפים השלימו את המחקר ללא טיפול הצלה במעכבי VEGF. במהלך המחקר תועדו ארבעה אירועים חריגים על-רקע הטיפול, שניים יוחסו לפלסבו וכולם היו בדרגה קלה וחלפו ללא טיפול. לא תועדו מקרים של הפסקת הטיפול בטיפות עיניים לאורך תקופת המחקר. בנוסף, מדד נוחות הטיפול ב- EXN407 היו דומים לפלסבו ודמעות מלאכותיות.

בהודעה לעיתונות נמסר כי דלף כלי דם פחת ב-60% בקרב משתתפים שטופלו ב- EXN407 בהשוואה ל-20% מאלו בזרוע הפלסבו וכי טיפול ב- EXN407 מנע עליה נוספת בדלף כלי דם ב-10% לעומת 50% מהמשתתפים, בהתאמה. בקרב משתתפים שטופלו ב- EXN407 תועדה גם ירידה ממושכת בעובי מקולארי בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו.

ממצאי המחקר מציעים כי טיפול עיני מקומי ב-EXN407 עשוי להדגים תועלת קלינית ולהפחית משמעותית את נטל הזריקות בחולים עם מחלת עיניים משנית לסוכרת.

מתוך הודעת חברת Exonate

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה