בריאות הציבור-קידום בריאות

תוצאות חיוביות לטיפול במעכבי PDE4 לשיפור תפקוד קוגניטיבי בחולים עם סכיזופרניה (מתוך הודעת חברת התרופות Alto Neuroscience)

מנתונים חדשים ממחקר קליני בשלב 1 מטעם חברת התרופות Alto Neuroscience עולה כי מעכב PDE4 חדש עשוי לסייע בשיפור ליקוי קוגניטיבי על-רקע סכיזופרניה.

במסגרת המחקר בשלב 1 שכלל מתנדבים בריאים, החוקרים בחנו את הבטיחות, סבילות והפרמקוקינטיקה של הטיפול החדש עם עדות לתוצאות חיוביות לטיפול ALTO-101 כאשר ניתן באמצעות מדבקה עורית, לעומת מתן פומי של הטיפול.

מדגם המחקר כלל שתי תקופות מינון: בתקופה הראשונה, 15 מבוגרים בגילאי 40-64 שנים קיבלו מנה פומית יחידה של ALTO-101 במינון של 1 מ”ג ולאחר מכן שבעה ימי הפוגה ללא טיפול; בתקופה השניה, כל המשתתפים קיבלו טיפול טרנסדרמלי רציף של ALTO-101 במינון 18 מ”ג למשך יומיים באמצעות מדבקות שנשאו 24 שעות.

מהתוצאות עולה כי המדבקה סיפקה ריכוז גבוה יותר ויציב יותר של התרופה לעומת מתן הטיפול הפומי. בנוסף, במשתתפים שטופלו במדבקה העורית של ALTO-101 תועד שיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לאלו קיבלו את הטיפול בצורה פומית.

המומחים מסבירים כי טיפול במעכבי PDE4 פומיים הדגים פוטנציאל רב במגוון רחב של התוויות, אך לעיתים קרובות מלווה בתופעות לוואי המגבילות את מינון הטיפול. התוצאות החיוביות במחקר הנוכחי מדגישות את החשיבות של מתן טרנסדרמלי להשגת ריכוז יציב של התרופה וסבילות טובה עם השגה עקבית של המינונים הנדרשים להשפעה על התפקוד הקוגניטיבי.

מחברת התרופות נמסר עוד כי בכוונתה להתחיל מחקר הוכחת-עיקרון להערכת ALTO-101 בחולים עם אבחנה זו במהלך המחצית הראשונה של שנת 2024, כאשר הנתונים המוקדמים צפויים במהלך המחצית השנייה של שנת 2025.

מתוך הודעת חברת התרופות Alto Neuroscience

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה