רפואת ריאות

בשורה טובה למושתלי שמיעה: אפשר לעבור בדיקת MRI ללא חשש

שתלים קוכליאריים, שתלי אוזן תיכונה ושתלים מעוגני עצם מתוצרת MED-EL בטוחים לשימוש במושתלים הזקוקים לבדיקת MRI ומלווים עתה באחריות לכל החיים. השתלים מאפשרים גישה מיידית לבדיקות MRI ללא צורך בניתוח מקדים להוצאת השתל לקראת הבדיקה, ללא אי-נוחות וללא הפרעה לשמיעה.
בישראל חיים כ- 800,000 בני אדם הסובלים מלקות שמיעה, ביניהם גם מושתלי שתל שבלול. חברת MED-EL מציגה תכנון חדשני של המגנטים המשולבים בשתלי השמיעה שלה ההופך את השתלים האלה לבטוחים לחלוטין בשימוש תחת בדיקות הדמיה מגנטית (MRI). החברה מדגישה את הבטיחות הזאת, באמצעות אחריות לכל החיים לבטיחות בבדיקות MRI. בעקבות מתן האחריות הזאת, הופכת MED-EL לחברה היחידה המציעה אחריות מלאה לכל נזק הנגרם בבדיקות כאלה כאשר האחריות הזאת מכסה גם את כל השתלים הקוכליאריים שיוצרו על ידה משנת 1994 ועד היום, כמו גם את כל השתלים מעוגני עצם על ידי עצמות הגולגולת, כמו גם את הדורות הנוכחיים של שתלי אוזן תיכונה.
שלושה מתוך ארבעה אנשים יידרשו לבדיקת MRI במהלך העשור הקרוב. בין אם הבדיקה מבוצעת כחלק מתהליך שגרתי ובין אם במצבי חירום: אנשים הסובלים מאבדן שמיעה חמור עלולים למצוא עצמם מתמודדים עם בעיות חמורות אם המגנטים המהווים חלק משתלי השמיעה שלהם אינם בטוחים לשימוש בתוך מכשיר ה- MRI המבצע הדמיה בעזרת תהודה מגנטית. על מנת למנוע בעיות כאלה, יש לבצע תהליך ניתוחי מקדים, להסרת המגנטים האלה. יכולת השמיעה אובדת זמנית לאחר הניתוח ועד להחזרת המגנטים למקומם בתום הבדיקה, בתהליך ניתוחי שני. בנוסף, עלול להיגרם נזק לטווח ארוך לשתל השמיעה כולו. אם המטופל מסרב לעבור את הניתוח המקדים הוא עלול לסבול כאב חריף במהלך הבדיקה, ובנוסף קיים חשש לתזוזה של המגנט ממקומו. האפשרות לבצע באופן מיידי בדיקת הדמיית תהודה מגנטית עשויה להיות חיונית במקרי חירום רפואיים, דוגמת תאונות דרכים. יתרון נוסף, הוא מניעת הצורך בתפקוד ללא יכולת שמיעה, במהלך בדיקת ה- MRI.
עתה, משתמשים בשתלים האלה יכולים לא רק לעבור בדיקות MRI ללא צורך בתהליך ניתוחי להוצאה זמנית של המגנטים בשתל אלא גם לעשות זאת בביטחון מלא, וללא דאגות לתקינות עזרי השמיעה שלהם.
הטכנולוגיה הבטוחה לשימוש והאמינה של MED-EL מוודאת כי המגנטים הנותרים במקומם הרגיל גם במהלך בדיקת הדמיית תהודה מגנטית מבלי שייגרם להם נזק, וללא כל כאב הנגרם כתוצאה מתזוזה ושינוי מיקום בעקבות הבדיקה. רק הרכיבים החיצוניים של עזרי השמיעה דוגמת מעבד הקול צריכים להיות מנותקים ומוסרים לפני הבדיקה.
לדברי מרטין צימרלינג, העומד בראש פעילות פיתוח השתלים ב- MED-EL, ” החשיבות ההולכת וגדלה של בדיקות MRI בעולם הרפואה ממחישה עד כמה משמעותי להבטיח גישה מלאה לבדיקות כאלה גם למי שסובלים מאבדן שמיעה חמור.  המערכת הקוכלארית המוגנת בפטנט שלנו, מצויידת במגנטים המובילים בתחומים ומקובעים בתוך השתל. שתלים קוכלאריים מדגמי SYNCHRONY מאפשרים למגנט להסתובב באופן חופשי ולהתיישר על פי השדה המגנטי של בדיקת ה- MRI. מבנה השתל מונע השפעות של כוחות בלתי רצויים במהלך בדיקת ה- MRI ואת הכאב ממנו סובלים חולים כתוצאה מכוחות כאלה”.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה