רפואת ריאות

שיחה יכולה לשנות את מצב ה- COPD (הודעת GSK ישראל)

בימים אלה, משיקה חברת התרופות העולמית GSK  קמפיין חדש, הקורא להעלאת המודעות למחלת ה-COPD  (מחלת ריאות חסימתית כרונית).

הקמפיין, הזוכה לשם “”Open Up, שם לו למטרה להביא את המאובחנים ואת מי שאינם מאובחנים לדבר בפתיחות עם הרופאים המטפלים שלהם על השפעת המחלה על חיי היום-יום שלהם, ובכך לסייע לשפר את איכות חיי המטופלים, להפחית החמרות והידרדרות האפשרית במצבם הרפואי.

מחקרים בתחום הראו כי למעלה מ-50% מהמבוגרים אינם יודעים שיש להם תפקודי ריאה נמוכים, ובקרב אלה שכבר מתחילים להרגיש בסימפטומים, דוגמת קוצר נשימה במאמץ ושיעול כרוני, ייתכן וכבר חלה ירידה בתפקודי הריאה. בהמשך לכך, מנתונים שנאספו בשנים האחרונות, עולה כי כמחצית מחולי ה-COPD מדווחים שהסימפטומים של המחלה משפיעים לרעה על חיי היום-יום שלהם.

מחלת ה-COPD היא מחלה קשה, כאשר מספר גבוה של מטופלים החיים עמה חווים התלקחויות או החמרה בסימפטומים, העלולים להוביל אף לאשפוז. כ-40% מהחולים החיים עם COPD חווים החמרה למרות טיפול קבוע, עובדה המדגישה את הצורך המשמעותי בסיוע ובטיפול רפואי צמוד ורציף, שלא נענה.

בדיוק בשל כך, פתחה חברת GSK בקמפיין תחת הכותרת “”Open Up, במטרה להביא את המאובחנים, ואת מי שאינם מאובחנים, לדבר  בפתיחות עם הרופאים המטפלים בהם על השפעת מחלת COPD על חיי היום-יום שלהם.

מטרת השיחה החופשית היא קיום דיון אישי ופתוח עם הרופאים המטפלים על איך כל אחד ואחת מן המטופלים חווה את המחלה ואת מגבלותיה, וזאת ללא תחושות בושה, אשמה או פחד, ומתוך מטרה לתמוך במטופלים לעשיית שינויים קטנים, אך מהותיים, באורחות חייהם ולעזור להם לשפר את איכות החיים, כמו גם את ההשפעות ארוכות הטווח של המחלה עליהם ועל בריאותם.

בחברת GSK מקווים כי הקמפיין הנוכחי יוביל לשיפור השיח בין המטופלים לרופאים המטפלים בהם, ויעזור להם לדון בפתיחות ובחופשיות על השפעת המחלה על חיי היום-יום שלהם, ובכך יסייע בשיפור איכות חיי המטופלים, הפחתת החמרת המחלה וההידרדרות האפשרית במצבם הרפואי.

 

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה