אורולוגיה

אימון שרירי רצפת אגן יעיל כמו תומכני פסרי לצניחת איברי אגן (Menopause)

חוקרים מהולנד מדווחים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בנשים מבוגרות עם צניחת איברי אגן ייתכנו תוצאות טובות לתרגילי אימון שרירי רצפת אגן כמו התוצאות עם טיפול בתומכני פסרי.

השערת החוקרים הייתה כי תומכני פסרי יהיו יעילים יותר מאימון שרירי רצפת האגן בשיפור תסמיני צניחת איברי אגן.

החוקרים זיהו נשים מ-20 מרפאות ראשוניות, כולן בגילאי 55 שנים ומעלה, ללא טיפול לצניחת איברי אגן במהלך השנה האחרונה, טיפול להפרעה אורו-גניקולוגית אחרת, מוגבלות בניידות, ממאירות איברי אגן, מחלה חמורה או סופנית, או ליקוי קוגניטיבי.

מדגם המחקר כלל 80 נשים שחולקו לקבוצת אימון שרירי רצפת אגן ו-82 נשים שחולקו לקבוצת טיפול בתומכני פסרי. לאחר 24 חודשים, לא תועדו הבדלים מובהקים במדדי מצוקה עקב תסמיני רצפת אגן בין שתי הקבוצות, כפי שנקבע לפי מדד PFDI-20 (Pelvic Floor Distress Inventory with 20 questions). עם זאת, ההבדל הממוצע של 3.7- נקודות נטה לטובת הטיפול בתומכנים.

שיפור גדול יותר משמעותית במדד תסמיני צניחת איברי אגן תועד בקבוצת הטיפול בתומכנים, עם הבדל ממוצע של 3.2- נקודות. במהלך תקופה של שנתיים החיסכון בהוצאות רפואיות למטופלת עמד על 309 דולרים עם טיפול בפסרי, לעומת 437 דולרים עם אימון שרירי רצפת אגן.

החוקרים מציינים כי אחד היתרונות של המחקר בכך שמבוסס על תוצאים בדיווח המטופלות. עם זאת, אחת החולשות נוגעת לכך שאוכלוסיית המחקר זוהתה מהקהילה ולא מבין נשים שפנו למרפאה להערכת תסמינים מטרידים של צניחת איברי אגן. לאור זאת, לא ניתן להכליל את הממצאים לכלל האוכלוסיה הרלבנטית.

החוקרים הופתעו מעט מהעדר ההבדלים המובהקים בתסמיני רצפת אגן עם אימוני שרירי רצפת אגן לעומת תומכני פסרי. מצד שני, בקבוצת הטיפול בתומכנים תועדה ירידה גדולה יותר משמעותית בתסמינים ספציפיים לצניחת איברי אגן, בהשוואה לאימוני שרירי רצפת אגן, רמז כי הטיפול בתומכנים עשוי להיות היעיל ביותר בהפחתת תסמינים אופייניים לצניחת איברי אגן.

Menopause 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה