אורולוגיה

המלצה עדכנית מטעם ה-USPSTF: אין להשתמש בטיפול הורמונאלי חליפי למניעת מחלה כרונית (JAMA)

בהצהרה הסופית מטעם ה-US Preventive Services Task Force קבעו המומחים כי אין להשתמש בטיפול הורמונאלי חליפי – אסטרוגן בלבד או שילוב אסטרוגן עם פרוגסטין – למניעה ראשונית של מחלות. ההמלצה שפורסמה בכתב העת JAMA, תומכת בהנחיות הקודמות משנת 2012.

המומחים מכירים בחלק מהיתרונות של טיפול הורמונאלי חליפי, אך גם בנזקים המוכחים של הטיפול. עם טיפול משולב, פוטנציאל הנזק כולל סיכון מוגבר לסרטן שד פולשני ותרומבואמבוליזם ורידי, מחלת לב כלילית, דמנציה, אירועים מוחיים, מחלת כיס מרה ואי-נקיטת שתן.  באשר לטיפול באסטרוגן בלבד, הסיכונים האפשריים כוללים תרומבואמבוליזם, אירועים מוחיים, דמנציה, מחלת כיס מרה ואי-נקיטת שתן.

המומחים מציינים עוד כי אין מספיק עדויות בכדי לקבוע כי בתת-קבוצה כלשהי שנבחנה קיים מאזן סיכון/תועלת שונה עם טיפול הורמונאלי חליפי למניעה ראשונית.

ההמלצה שוב מתבססת בעיקר על עדויות מחקרי Women’s Health Initiative שמצאו קשר בין טיפול הורמונאלי חליפי ובין סיבוכים חמורים בנשים לאחר-מנופאוזה. שני המחקרים הגדולים הופסקו בשלב מוקדם.

צוות המשימה מציין כי המלצה זו אינה תקפה לנשים לאחר-מנופאוזה בהן שוקלים טיפול להקלה על תסמיני מנופאוזה, דוגמת גלי חום או יובש נרתיקי. ההמלצה גם אינה תקפה לנשים עם מנופאוזה מוקדמת או מנופאוזה כירורגית.

עוד מציינים המומחים כי הם סקרו את העדויות אודות טיפול הורמונאלי חליפי פומי או טרנסדרמלי, אך לא בחנו תכשירים בצורת קרם או טבעות, מאחר ואלו לרוב אינם משמשים למניעה ראשונית של מחלות כרוניות.

JAMA. 2017; 318:2224-2233

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה