אורולוגיה

מיניות בגברים עם היפרפלזיה מולדת של האדרנל (J Endo Soc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the Endocrine Society מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בגברים עם היפרפלזיה מולדת של האדרנל (Congenital Adrenal Hyperplasia) על-רקע חסר אנזים 21-Hydroxylase, אין שכיחות גבוהה יותר של בעיות הנוגעות למיניות ואלו נקשרו בעיקר עם בעיות פסיכולוגיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שבנשים עם CAH דווח על הפרעה במיניות, אין נתונים רבים אודות מיניות בגברים עם מחלה זו. כעת הם בחנו את המיניות ב-91 גברים פעילים מינית עם CAH, על-בסיס שאלונים להערכת נטיה מינית, גיל בעת התחלת פעילות מינית, פעילות מינית, שביעות רצון מחיי המין ובעיות בתפקוד מיני, דוגמת פחד או סלידה מפעילות מינית, חשק מיני חסר או מוגבר, קשיים בעוררות או השגת אורגזמה, שפיכה מוקדמת, זקפה מלאה או לא קיימת.

מהתוצאות עולה כי מיניות בגברים עם CAH הייתה דומה לזו של אוכלוסיית ביקורת ברחבי אירופה. במידה וזוהו בעיות מיניות, אזי אלו דווחו בתדירות פחותה בקרב גברים עם CAH בדרגה החמורה ביותר. מניתוח הנתונים עלה קשר משמעותי בין בעיות מיניות ובין בעיות פסיכולוגיות, דוגמת חרדה ודיכאון.

החוקרים כותבים כי מאחר והבריאות המינית הינה גורם מרכזי בבריאות הכללית, הם ממליצים להתייחס באופן מפורש למיניות וכן לסוגיות פסיכולוגיות בטיפול בחולים עם אבחנה של היפרפלזיה מולדת של האדרנל, ללא תלות במין החולה.

J Endo Soc. 2019;3(8):1445-1456

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה