אורולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול תוך-אפי ב-Oxytocin במבוגרים עם אוטיזם (מתוך כנס ה-EPA)

מתן תוך-אפי של Oxytocin פעמיים ביום מלווה בשיפור תפקוד חברתי, איכות חיים ומכלול תסמינים במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי ומבוקר קטן שהוצגו במהלך כנס ה-European Congress of Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אחד האתגרים של טיפול במבוגרים עם אוטיזם נוגע לאינטראקציות חברתיות לקויות וקשיים ביצירת חברויות. תמיכה חברתית לא-מספקת מעמיתים, חברים ובני משפחה עלולה לתרום לבדידות במתבגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם וזו תורמת לחרדה, עצבות ובידוד חברתי.

מחקר קודם הציעה כי מתן תוך-אפי של Oxytocin מעלה משמעותית את הפעילות באזורים במוח המשחקי תפקיד ביצירת אינטראקציות חברתיות. להערכת ההשפעות התרפויטיות והבטיחות של Oxytocin תוך-אפי החוקרים חילקו באקראי 39 מבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם לקבלת Oxytocin תוך-אפי או פלסבו עם 24 יחידות שניתנו כל 12 שעות למשך שמונה שבועות.

המשתתפים התבקשו להפסיק את כל התרופות הפסיכוטרופיות למשך לפחות שמונה שבועות לפני תום תקופת המחקר.  הם השלימו הערכה בתחילת המחקר ולאחר 4 שבועות ו=8 שבועות באמצעות מדדי RAADS-R (או Ritvo Autism Asperger Diagnostic Scale-Revised), מדד SRS (או Social Responsiveness Scale), מדד CGI (או Clinical Global Impression) ושאלון WHOQL-BREF (או World Health Organization of Life-BREF). עוד הושלמה הערכת אירועים חריגים.

מהנתונים עולה כי מתן תוך-אפי של Oxytocin הדגים שיפור קליני במדדי RAADS-R (p=0.010), כמו גם במדדי תקשורת חברתית לפי SRS (p=0.002), מדד CGI (p=0.00) ומרכיב גופני (p=0.004), פסיכולוגי (P=0.006) ומערכות יחסים חברתיות (p=0.046) בשאלון WHOQL-BREF.

עם זאת, למרות התוצאות החיוביות, החוקרים מבהירים כי לא ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות על בסיס ממצאים אלו ומציינים כי תתכן השפעה של מספר ערפלנים אפשריים, כולל הבדלים ברמות Oxytocin אנדוגני בקרב המשתתפים במחקר, כמו גם הבדלים במינוני הטיפול ונוכחות מחלות רקע.

מתוך כנס ה-EPA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה