כירורגיה כלי דם

כמה פעילות גופנית מומלצת לחולים עם סוכרת סוג 2? (MCDM)

ד"ר סנדרו רוזלס רודריגז, מומחה לתזונת ספורט, הציג במהלך הקונגרס הרב תחומי בנושא סוכרת את המלצותיו באשר לפעילות גופנית בקרב חולי סוכרת

פעילות גופנית חשובה לחולי סוכרת והעיסוק בפעילות גופנית בריאה דורש הערכה רפואית אישית המזהה את סוג האימון שהמטופל יכול לבצע, תוך התחשבות במצב הבריאותי שלו, אמר ד”ר סנדרו רוזלס רודריגז, מומחה לתזונת ספורט, במהלך הקונגרס הרב תחומי בנושא סוכרת (Multidisciplinary Congress on Diabetes Mellitus).

פעילות גופנית המתאימה למצב הבריאותי לא אמורה לסכן את השלמות הפיזית של העוסקים בה, הוסיף רוזלס, “כ-3.2 מיליון אנשים מתים מדי שנה בגלל חוסר פעילות גופנית, שהוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לפתח הפרעה כרונית שאינה מדבקת כמו מחלות לב וכלי דם, סרטן וסוכרת”.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר פעילות גופנית ככל תנועה גופנית המיוצרת על ידי שרירי השלד שגורמת להוצאה אנרגטית (בדרך כלל נמדדת בקילוקלוריות). פעילות גופנית כוללת פעילויות המבוצעות תוך כדי עבודה, משחק, נסיעה וביצוע משימות ביתיות ופנאי. “הגדרה זו עוזרת לנו לספק את הבסיס האנרגטי למטופל שהולך להתאמן כי חשוב לבצע לא רק פעילויות יומיומיות”, אמר רוזלס.

הוא הוסיף כי לאחד מכל שלושה מבוגרים בעולם אינו מבצע רמה מספקת של פעילות גופנית, למרות שפעילות זו נושאת יתרונות בריאותיים משמעותיים ומסייעת במניעת מחלות.

כאשר תיאר את היתרונות של פעילות גופנית, רוזלס ציין שמטופלים שמצבעים פעילות גופנית ברמה נמוכה מדגימים ירידה במסת השריר, עלייה בהמוגלובין המסוכרר, תנגודת לאינסולין ואי סבילות לגלוקוז. “אבל כאשר אותו אדם מתחיל להתאמן, אנו רואים עלייה בשימור או עלייה במסת השריר, בקרת גלוקוז טובה יותר בדם, ירידה בהמוגלובין המסוכרר, רגישות לאינסולין וסבילות רבה יותר לגלוקוז”.

רוזלס הדגיש אפוא את החשיבות של גישה הכוללת “מרשם” לפעילות גופנית בנוסף לניהול התרופתי, במיוחד באמצעות ביצוע תרגילים בעצימות נמוכה ומתונה (מ-50% ל-75% מ-VO2peak). “המכללה האמריקאית לרפואת ספורט והאיגוד האמריקאי לסוכרת ממליצים לחולים עם סוכרת מסוג 2 לעסוק לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה מדי שבוע עם אימוני כוח פעמיים או שלוש בשבוע”, אמר רוזלס.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה