Cervical cancer

חולות רבות הסובלות מסרטן צוואר הרחם אינן זוכות לטיפול הטוב ביותר (Gynecol Oncol.)

פחות ממחצית מהנשים עם סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית בארצות הברית מקבלות את הטיפול הסטנדרטי המומלץ בהנחיות וכולל משלב של כימותרפיה וקרינה עם ברכיתרפיה, וההישרדות הכוללת קשורה ישירות להיקף הטיפול בנשים אלו, כך עולה מתוצאות ניתוח נתונים ממאגר NCDB (National Cancer Database).

מבין 15,194 נשים עם סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית שנרשמו ב-NCDB בין 2004-2012, רק 44.3% קיבלו את הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר, שכלל קרינה חיצונית, כימותרפיה וברכיתרפיה. יתר הנשים קיבלו חלק מהטיפולים הללו, אך לא את כלל הטיפולים: 2,350 נשים (15.5%) השלימו טיפול כימותרפי, 4,622 (30.4%) השלימו טיפול קרינתי עם כימותרפיה ו-1,498 חולים (9.9%) טופלו בקרינה עם ברכיתרפיה, אך ללא כימותרפיה.

למרות שלא תועד יתרון למנת דחף של קרינה, ההישרדות הכוללת הייתה עדיפה בנשים לאחר טיפול ברכיתרפיה (יחס סיכון של 0.554). הסיכוי לאי-מתן טיפול קרינתי היה גבוה יותר בקרב נשים בעלות הכנסה נמוכה יותר, מבוטחות מדיקייד, מטופלות במרכזים בעלי נפח קטן, או מטופלות במרכזי טיפול בסרטן בקהילה.

הטיפול הסטנדרטי לסרטן צוואר הרחם מוביל לתוצאות טובות יותר, אך למרות זאת, פחות ממחצית מהנשים מקבלות את הטיפול המומלץ וישנם הבדלים במאפייני הנשים המטופלות בצורה הטובה ביותר.

Gynecol Oncol. 2016;143:319-325

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה