Nutritional/Metabolic

חשיפה לרעלנים וחומרי תזונה בשלב מוקדם במהלך החיים והסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם (Nat Comm.)

הבדלים בחשיפה לרעלנים שונים ומרכיבים חיוביים במהלך הטרימסטר השני והשלישי ובשלב מוקדם לאחר הלידה מלווים בסיכון מוגבר להתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש יוני בכתב העת Nature Communications.

החוקרים התבססו על סמנים תקפים להערכת חשיפה לפני הלידה ולאחר הלידה למרכיבים חיוניים ורעלנים של 32 זוגות תאומים מונוזיגוטים ודיזיגוטיים. הם מצאו הבדלים משמעותיים בקליטת מתכות בין אלו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, אל מול האחאים בקבוצת הביקורת.

בחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם זוהו רמות גבוהות יותר של עופרת לפני ואחרי הלידה ובמהלך חמשת החודשים הראשונים לאחר הלידה.

רמות המרכיבים החיוניים אבץ ומנגן היו גם כן מופחתות בחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. רמות אבץ היו נמוכות יותר בחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם במהלך הטרימסטר השלישי ורמות מנגן היו נמוכות יותר באופן עקבי בחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, הן לפני הלידה והן לאחריה. חסר זה היה המשמעותי ביותר בגיל ארבעה חודשים.

אחד הממצאים החשובים של המחקר נוגע לכך שהפגיעה הסביבתית מתרחשת עוד לפני הלידה, הרבה לפני הופעת כל תסמין של ההפרעה.

ממצאי המחקר מעידים כי קליטת רעל מתכות וחסר מרכיבים חיוניים במהלך חלון התפתחות ספציפי מעלים את הסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם ואת חומרת ההפרעה, ממצאים התומכים בהשערה לפיה להפרעה בבקרת מרכיבים חיוביים חלק בהתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

Nat Comm. Published online June 1, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה