Nutritional/Metabolic

האם דיאטה עתירת מאכלי ים עשויה לקצר את הזמן עד להיריון? (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר LIFE (Longitudinal Investigation of Fertility and the Environment), מהן עולה כי זוגות שהיו מעוניינים בהיריון וצרכו לפחות שתי מנות מאכלי ים בכל שבוע נהנו מיחסי מין בתדירות גבוהה יותר והרו מהר יותר, בהשוואה לאלו שאכלו מאכלי ים בתדירות קטנה יותר.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 501 זוגות שתכננו להרות, לקחו חלק במחקר LIFE בין השנים 2005-2009 והשלימו מעקב במשך עד שנה אחת או עד גילוי היריון. צריכת מאכלי ים תועדה כל יום ביומנים.

התוצא העיקרי של המחקר היה הזמן עד להפריה, כפי שנקבע לפי בדיקת היריון ביתית. תוצא משני כלל את תדירות קיום יחסי מין כפי שתועד ביומנים יומיים.

מהתוצאות עולה כי בקרב זוגות בהם הגבר והאישה צרכו לפחות שמונה מנות מאכלי ים נרשמה עליה של 47% בפוריות (זמן קצר יותר עד להיריון) בהשוואה לזוגות בהם הגברים צרכו עד מנה אחת ועליה של 60% בפוריות בהשוואה לזוגות בהם הנשים צרכו עד מנה אחת של מאכלי ים.

בקרב זוגות בהם שני בני הזוג צרכו לפחות שמונה מנות מאכלי ים נרשמה עליה של 61% בפוריות, בהשוואה לזוגות שצרכו כמות קטנה יותר. בקרב זוגות בהם הגברים והנשים צרכו את הכמות הגדולה ביותר של מאכלי ים (לפחות שמונה מנות מאכלי ים) נרשמה גם עליה של 22% בתדירות קיום יחסי מין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין צריכת מאכלי ים על-ידי נשים וגברים ובין קיום יחסי מין בתדירות גבוהה יותר וקיצור מרווח הזמן עד להפריה.

J Clin Endocrinol Metab. Published on May 23, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה