Nutritional/Metabolic

האיגוד הקרדיולוגי האמריקאי קובע כי צריכת מזונות בריאים חשובה יותר מדיאטה מגוונת (Circulation)

דיאטה מגוונת אינה בהכרח הגישה הטובה ביותר להפחתת משקל, כך לדברי ועדה מייעצת מטעם האיגוד הקרדיולוגי האמריקאי (American Heart Association). המומחים קובעים כי דיאטה מגוונת עשויה להוביל לצריכה גדולה יותר של מוצרי מזון מעובדים ומשקאות ממותקי-סוכר וכך להוביל לעליה במשקל והשמנת-יתר. באותו מטבע, יעד של דיאטה מגוונת, במקום דיאטה בריאה ובאיכות גבוהה, עשוי להוביל גם לצריכה מעטה יותר של מוצרי מזון פחות מעובדים, דוגמת ירקות, פירות ודגים.

לניסוח ההמלצות, קבוצת המומחים השלימה סקירת ספרות של מחקרים תצפיתיים והתערבותיים שפורסמו בין שנת 2000 ועד 2017 במבוגרים, להערכת ההשפעות של דיאטה על משקל גוף והשמנה.

ההמלצה סותרת את הנחיות 2015-2020 Dietary Guidelines for Americans, אשר המליצו להתמקד בתזונה מגוונת ולבחור במגוון מוצרי מזון מקבוצות שונות, כולל מגוון רחב של ירקות, פירות, מאכלי דגנים דוגמת לחם ופסטה, מוצרי חלב וחלבונים כולל בשר אדום, עוף, ביצים ואגוזים.

במקום זאת, ה-AHA ממליץ לכוון לצריכה הולמת של מוצרי מזון בריאים יותר, תוך דגש על דיאטה באיכות-גבוהה של חלבונים רזים, צמחים, מוצרי חלב דלי שומן, שמני ירקות ואגוזים להפחתת הסיכון לתחלואה, בהתאם לדיאטת DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension).

דיאטה מגוונת יותר עשויה להיות מלווה במגוון רחב יותר של מוצרי מזון בריאים ולא-בריאים. יחדיו, דפוס תזונה זה עשוי להוביל לצריכת מזון מוגברת ולהשמנת-יתר.

מומחי ה-AHA גם מדגישים את המוגבלות של מחקרים בתחום ואת חוסר העקביות של הממצאים בנושא ולכן קראו למדד מהימן וסטנדרטי להערכת גיוון בתזונה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת ההשפעה של דיאטה מגוונת על תוצאות קרדיווסקולאריות ומטבוליות.

Circulation 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה