Pulmonary IPF & Other

זיהום בנגיף HIV הינו גורם סיכון להפרעה בתפקוד ריאתי (Thorax)

זיהום בנגיף HIV מלווה בתפקוד ריאתי ירוד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מקבוצת COCOMO (Copenhagen Comorbidity in HIV infection), אשר פורסמו בכתב העת Thorax.

החוקרים בחנו את שיעורי הימצאות מגבלה בזרימת אוויר וגורמי סיכון נלווים בקרב 1,098 משתתפים במחקר COCOMO ו-12,161 ביקורות תואמות, ללא הזיהום הנגיפי. מגבלה בזרימת אוויר הוגדרה בנוכחות יחס FEV1/FVC של מתחת לטווח התחתון של הנורמה, עם שכיחות דומה בקרב נשאי HIV ואלו שלא היו נשאים של הנגיף (10.6% בכל קבוצה).

עם זאת, עם הגדרות שונות בשימוש (יחס FEV1/FVC של פחות מ-0.7 עם FEV1 קטן מ-80% מהערך הצפוי), מגבלה בזרימת אוויר הייתה נפוצה יותר משמעותית בנשאי HIV בהשוואה לביקורות (10% לעומת 5.8%).

ממוצעי סטיות התקן של מדדי FEV1, FVC ויחס FEV1/FVC היו נמוכים יותר משמעותית בקרב נשאי HIV, בהשוואה לביקורות.

הקשר בין זיהום בנגיף HIV ובין יחס FEV1/FVC קטן מ-0.7 עם FEV1 קטן מ-80% מהערך הצפוי, לא היה תלוי בגיל או מין החולה, הרגלי עישון, רמת השכלה וגורמים אחרים. הזיהום בנגיף HIV נקשר עם מדדי FEV1 קטנים ב-197 מ”ל ומדדי FVC קטנים ב-395 מ”ל, בהשוואה לביקורות.

מבין הגורמים הקשורים בזיהום בנגיף HIV, רק שפל ספירת תאי CD4+ היה קשור באופן מובהק עם מדדי FEV1 ו-FVC נמוכים יותר לאחר תקנון לגורמים אחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מעידים כי מנגנונים ספציפיים לזיהום בנגיף HIV עשויים לתרום לתפקוד ריאתי דינאמי ירוד.

Thorax 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה