pharmacology

תוצאות מרשימות ל-Nirsevimab כנגד RSV ביילודים (מתוך נתוני ה-CDC)

הטיפול ב- Nirsevimab הדגים יעילות גבוהה מאוד בעונה הראשונה בה נעשה שימוש בתרופה החדשה, כך עולה מנתוני עולם אמיתי חדשים מארבעה בתי חולים לילדים כפי שפרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית.

בקרב תינוקות שקיבלו את הטיפול למניעת RSV זמן קצר לאחר הלידה תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לפתח מחלה חמורה עם תחלואה נשימתית העלולה להיות מסכנת חיים. מדובר בנתוני עולם-אמיתי ראשונים מסוגם להערכת הטיפול, אשר אושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי בחודש יולי האחרון.

המומחים מסבירים כי RSV הינה תחלואה עונתית הנפוצה יותר בסתיו ובחורף ופוגעת בעיקר בתינוקות וקשישים. התסמינים לרוב קלים במבוגרים בריאים, אך תינוקות מצויים בסיכון גבוה במיוחד להתפתחות ברונכיוליטיס, המוביל לצפצופים ושיעול עקב נפיחות של דרכי האוויר והריאות. תינוקות מאושפזים עשויים להידרש לנוזלים ותמיכה נשימתית.

הניתוח העדכני של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן כולל מידע אודות כ-700 תינוקות שאושפזו בשל בעיות נשימתיות חמורות בין אוקטובר ועד סוף פברואר. מבין התינוקות שנכללו במחקר, 407 אובחנו עם RSV ו-292 נמצאו שליליים לזיהום הנגיפי. החוקרים מדווחים כי 1% מהתינוקות במחקר שאובחנו עם RSV קיבלו את הטיפול ב- Nirsevimab, כאשר יתר התינוקות שהיו חיוביים לנגיף לא קיבלו את הטיפול התרופתי.

מבין התינוקות שאושפזו בשל בעיות נשימתיות חמורות אחרות, 18% קיבלו טיפול ב-Nirsevimab. בסיכומו של דבר, רק 59 תינוקות מבין קרוב ל-700 קיבלו את הטיפול ב- Nirsevimab, שיעור המשקף ככל הנראה את האספקה המוגבלת של התרופה בעונה הראשונה בה הטיפול זמין לשימוש. מהנתונים עולה כי תינוקות שטופלו בתרופה נטו גם לסבול ממצבים רפואיים בסיכון גבוה.

מספר התינוקות ברחבי המדינה שטופלו ב- Nirsevimab במהלך העונה הראשונה לזמינותו אינו ידוע, אך מסקר שערך המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בחודש ינואר עלה כי 4 מכל 10 הורים דיווחו כי התינוקות שלהם מתחת לגיל שמונה חודשים קיבלו את הטיפול. לאור מחסור בתרופה בסתיו האחרון עקב תת-הערכה של הדרישה ותוכניות ייצור שנקבעו לפני שהומלץ כי כל התינוקות מתחת לגיל 8 חודשים יקבלו את הטיפול במידה ונולדו לאימהות שלא קיבלו חיסון העשוי להגן על התינוקות מפני RSV.

הן הטיפול בנוגדן לתינוקות והן החיסון האימהי הוכחו במחקרים קליניים כאפשרויות טיפול עם יעילות של כ-80% למניעת תחלואה חמורה משנית לנגיף RSV.

לסיכום, ההערכות הראשוניות תומכות בהמלצה הנוכחית למתן Nirsevimab למניעת מחלה חמורה משנית לנגיף RSV בתינוקות.

מתוך נתוני ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה