לתמיכה משפחתית וחברתית אפקט חשוב וגדול על הצלחת הטיפול בסוכרת/מאמרו של פרופ’ עמי רוקח ב”הארץ”

במאמר המתפרסם באתר “הארץ” מציג פרופ’ עמי רוקח, פסיכולוג המתמחה בטפול ובמחקר בבדידות, בזוגיות, ובמיניות, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת יורק שבטורונטו, ובמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, את הקשר ההדוק הקיים בין סוכרת לפגיעה קוגניטיבית ונפשית כפי שבא לידי ביטוי במחקרים רבים, ואת המסקנה העולה מכך , והיא החשיבות הרבה שיש לתמיכה משפחתית וחברתית בחולה הסוכרתי.

במאמר נסקרים מס’ מחקרים שהראו את הסיכון המוגבר שיש לחולי סוכרת לפגיעה קוגנטיבית ולהפרעות חרדה ודיכאון, אשר עלולים בהחלט לפגוע בהיענות לטיפול למחלה. ומכיוון שלמידת ההיענות לטיפול (התרופתי, התזונתי, וסגנון החיים ) בסוכרת יש משמעות גדולה מאוד באשר לפרוגנוזה של המחלה, המסקנה המרכזית, אשר גם נבדקה במחקרים, היא שלמערכת תומכת של משפחה וחברים, יש אפקט חשוב וחיובי בהצלחת ניהול המחלה.

למאמר ב”הארץ”

הערת המערכת: בהקשר זה אפשר לציין גם רשתות חברתיות באינטרנט, כמו למשל של “כמוני” שעשויים בהחלט לספק תמיכה וסיוע לחולה הסוכרתי, לרבות קבלת פידבקים והמלצות הן מאנשי מקצוע והן מחולים אחרים. לכך ניתן גם להוסיף אפליקציות וכלים ממוחשבים היכולים לסייע באיסוף נתונים, תזכורות על נטילת טיפול וכד’.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה