האם יש תועלת בריאותית לצריכה יומית של תפוחי עץ? (JAMA Intern Med.

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine עולה כי להקפדה על צריכת תפוח עץ בכל יום אין תועלת בריאותית. עם זאת, מהנתונים עולה כי צריכת תפוחים באופן קבוע עשויה לצמצם את היקף הטיפול התרופתי.

החוקרים בחנו את הנתונים מסקר NHANES לשנים 2007-2008 ו-2009-2010. מבין 8,399 הנשאלים שהשיבו על הסקר והתבקשו לדווח על הרגלי התזונה היומית שלהם, חלק קטן שכלל 753 משתתפים דיווחו כי אכלו לפחות תפוח עץ קטן בכל יום.

מהנתונים עולה כי לצריכה יומית של תפוחי עץ לא הייתה כל תועלת רפואית משמעותית. החוקרים לא מצאו קשר בין צריכת תפוחי עץ בכל יום ובין מניעת אשפוז בן לילה בבית החולים או ביקור אצל מומחה לבריאות הנפש בחודש הקודם.

ההשערה היא כי בארצות הברית כ-20 מיליון מבוגרים אוכלים כל יום כ-26.9 מיליון תפוחי עץ. בעוד שכיוון הקשר שזוהה תומך ביתרון של אוכלי תפוחים בהשוואה לאלו שאינם אוכלים תפוחים במניעת השימוש בשירותים רפואיים, הבדלים אלו היו ברובם חסרי מובהקות סטטיסטית.

עם זאת, בכל הנוגע לטיפול בתרופות מרשם רופא, באלו שהקפידו על צריכת תפוחים תועד יצרון, עם היקף הוצאות להנפקת תרופות שהיה נמוך ב-228 דולרים בכל שנה, בהשוואה לאלו שלא אכלו תפוחים.

JAMA Intern Med. Published online March 30, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה