משפחה

סיכון מוגבר לנשירה מהלימודים בקרב תלמידי תיכון הסובלים מדיכאון (J Adolesc Health)

בני נוער הסובלים מדיכאון מצויים בסיכון גבוה כפליים לנשירה מהלימודים בתיכון, בהשוואה לעמיתיהם שאינם סובלים מדיכאון או אלו שהחלימו מאירוע דיכאוני בגיל צעיר יותר, כך מדווחים חוקרים מקנדה  במאמר שפורסם במהלך חודש נובמבר בכתב העת Journal of Adolescent Health.

בין השנים 2012-2015, החוקרים ביקשו מ-6,773 תלמידים  בתיכונים עם שיעורי נשירה גבוהים באזור מונטריאול, להשלים שאלון סקר בתחילת שנת הלימודים. השאלון הקצר בחן את הסיכון של התלמידים לנשירה מהלימודים וכן כלל איסוף נתונים סוציו-דמוגרפיים.

במהלך סבב הראיונות השני לאחר שנה אחת, תת-קבוצה  של תלמידים התבקשה לקחת חלק במפגשים פנים-מול-פנים עם סטודנט שהעריך את מצבם הנפשי.

תלמידים שנשרו מהלימודים בשנה שלאחר הסקירה הראשונה גם כן השלימו הערכה של מצבם הנפשי. החוקרים השוו את התלמידים הללו לקבוצה  שניה של תלמידים שלא נשרו מהלימודים.

מהתוצאות עלה כי קרוב לרבע מבין 183 המתבגרים שנשרו מהלימודים סבלו מדיכאון בעל משמעות קלינית בחודשים שטרם הנשירה מהלימודים.

שיעורי הפרעות התנהגות והפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות היו גבוהים יותר בקרב אלו שנשרו והעמיתים התואמים בסיכון, בהשוואה לתלמידים הממוצעים. עם זאת, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות לא זוהתה  כגורם המבחין בין אלו שנשרו מהלימודים ובין אלו שהיו בסיכון , אם כי הפרעות התנהגות הן גורם משמעותי.

החוקרים מדגישים כי לא ניתן לקבוע קשר סיבה ותוצאה על-בסיס המחקר הנוכחי והם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

J Adolesc Health 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה