יתרונות מעקב רופא מטפל קבוע אחר חולים עם סוכרת מסוג 1 (CMAJ)

גישה סדירה לטיפול רפואי עבור בני נוער עם סוכרת מסוג 1 חיונית למניעת חמצת סוכרתית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Canadian Medical Association Journal. החוקרים מדווחים כי בקרב ילדים בגילאי 12-17 שנים תועד סיכוי נמוך יותר להתפתחות חמצת סוכרתית במידה והיו בטיפול רופא משפחה קבוע, בהשוואה לאלו שלא היו במעקב סדיר של רופא משפחה.

החוקרים התבססו על נתונים רפואיים אודות מטופלים במחוז קוויבק וערכו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי, מבוסס-אוכלוסיה, שכלל ילדים בגילאי 1-17 שנים, אשר אובחנו כחולי סוכרת בין 2006-2015. הם בחנו את יחס הסיכון המתוקן לאירוע של חמצת סוכרתית בעת אבחנת סוכרת, על-פי נוכחות רופא מטפל קבוע (רופא משפחה או רופא ילדים) וללא רופא קבוע.

החוקרים זיהו 3,704 מקרים חדשים של סוכר בילדים בקוויבק בין 2006-2015. מבין אלו, 996 ילידם (26.9%) התייצגו עם חמצת סוכרתית.

מהנתונים עלה כי הסיכון לסיבוך זה היה נמוך יותר בקרב אלו עם רופא מטפל קבוע; הקשר היה בולט יותר עם גיל מתקדם יותר והיה מובהק סטטיסטית בגילאי 12-17 שנים. בקבוצת גיל זו, באלו שהיו במעקב רופא משפחה או רופא ילדים קבוע תועד סיכוי נמוך ב-31% או ב-38%, בהתאמה, להתייצבות עם חמצת סוכרתית, בהשוואה לחולים שלא היו במעקב רופא קבוע.

החוקרים כותבים כי בילדים עם אבחנה חדשה של סוכרת, מעקב של רופא מטפל קבוע עשויה להפחית את הסיכון לחמצת סוכרתית בעת אבחנת סוכרת.

CMAJ 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה