משפחה

תרופות לטיפול במחלות לב עשויות לסייע במניעת התפתחות דמנציה וסקולארית לאחר אירוע מוחי (EClinicalMedicine)

שתי תרופות המשמשות לטיפול במחלות לב ואנגינה Cilostazol ו-Isosorbide Mononitrate עשויות לסייע בהגנה על מערכת העצבים בחולים עם אוטם מוחי לקונארי, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת EClinicalMedicine.

המחקר בשלב 2a הינו מחקר פרוספקטיבי, אקראי, בתווית-פתוחה, אשר נערך בשני מרכזים גדולים לטיפול באירועים מוחיים בבריטניה. המחקר כלל 39 גברים ו-18 נשים, בגיל ממוצע של 66 שנים, עם עדות קלינית לאוטם מוחי לקונארי, ללא ליקוי קוגניטיבי. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-Isosorbid Mononitrate במינון 25 מ”ג, פעמיים ביום; Cilostazol במינון 100 מ”ג, פעמיים ביום; התחלה מיידית של הטיפול בשתי התרופות יחדיו; או התחלת טיפול בשתי התרופות לאחר עיכוב מסוים. המינונים הועלו ליעד לאורך שבועיים ונותרו קבועים למשך שמונה שבועות.

מרבית החולים (64%) השיגו את מינון היעד עד תום תקופת הטיפול (התוצא העיקרי). לא תועדו הבדלים בין Cilostazol לעומת Isosorbid Mononitrate או נטילת אחת התרופות לעומת נטילת שתיהן.

החוקרים לא זיהו אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי או סיבוכי דמם, למרות העובדה שכל המשתתפים נטלו טיפול בנוגדי-טסיות.

בנוסף, מהמחקר עלה כי שתי התרופות עשויות להשפיע על התפקוד ההמודינאמי ועשויות לשפר את תגובתיות כלי הדם בחומר הלבן, להפחית נגעים בחומר הלבן ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי. כל התוצאים המשניים הללו דורשים אישור במחקרים גדולים יותר.

מהמחקר עלה עוד כי התרופות בטוחות לשימוש בחולים עם אוטם מוחי לקונארי, בין אם ניתנות לבד או במשלב, והממצאים תומכים בהשלמת מחקרים גדולים יותר בנושא.

EClinicalMedicine. Published online April 23, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה