נוירולוגיה

תוצאות מאכזבות לטיפול בסופחי ברזל במקרים של דימום מוחי (מתוך כנס ה-ISC)

מנתוני מחקר iDEF, שהוצגו במהלך כנס ה-International Stroke Conference, עולות תוצאות מאכזבות לטיפול בסופח הברזל Deferoxamine בחולים עם דימום תוך-מוחי.

המחקר נערך ב-40 מרכזים וכלל 294 מבוגרים עם דימום תוך-מוחי ומדד NIHSS של 6 נקודות ומעלה ומדד Glasgow Coma Scale של מעל 6 נקודות, אשר תפקדו באופן עצמאי טרם הדימום. המחקר היווה ניסיון נוסף לבחון את יעילות טיפול בסופח ברזל במקרים של דימום תוך-מוחי, לאחר שמחקר HI-DEF הקודם הופסק מוקדם בשל רמזים לעליה במקרי ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) עם עירוי רציף של Deferoxamine במהלך חמישה ימים עוקבים, במינון של 62 מ”ג/ק”ג ביום.

החוקרים כעת ערכו פרוטוקול מעודכן בו הטיפול ב- Deferoxamine ניתן במינון של 32 מ”ג/ק”ג/יום כעירוי רציף לאורך שלושה ימים. חולים בסיכון גבוה ל-ARDS הוצאו מהמחקר.

שיעור החולים בהם הושג מדד Modified Rankin Scale של 0-2 נקודות לאחר 90 ימים עמד על 34.3% עם שלושה ימי טיפול ב- Deferoxamine ועל 32.9% עם מתן סליין כפלסבו. מכאן עולה כי לא הייתה תועלת למתן Deferoxamine בכל הנוגע להחלמה לאחר דימום תוך-מוחי.

עם זאת, החוקרים לא יכלו להצהיר על חוסר תועלת מוחלט בעקבות בחינת הנתונים לאחר 180 ימים. אין ערך בהשלמת מחקר יעילות בשלב III בתקווה כי Deferoxamine יוביל לשיפור התוצאות לאחר 90 ימים לאחר דימום תוך-מוחי. חולים בשתי הקבוצות המשיכו להשתפר לאחר 90 ימים והחוקרים משערים כי מחקרים להערכת דימום תוך-מוחי צריכים לכלול מעקב ארוך יותר בכדי להבין טוב יותר את היקף ההחלמה לאחר אירועים אלו.

מומחים בתחום ציינו כי יש רמזים כי לאחר שלושת החודשים הראשונים חל שיפור מסוים בקבוצת הטיפול הפעיל ולכן ממליצים כי במידה ויבחרו לבחון את הנושא שוב, כדאי לבחון את התוצאות לאחר 6 חודשים או שנה אחת.

מתוך כנס ה-ISC

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה