אונקולוגיה

היתרונות של ניתוח זעיר פולשני בנשים עם סרטן צוואר הרחם (מתוך כנס ASCO)

ניתוח זעיר פולשני לטיפול בסרטן צוואר הרחם מלווה בשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים והוצאות רפואיות נמוכות יותר, בהשוואה לניתוח כריתה רדיקאלית של הרחם, כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology).

החוקרים התבססו על מאגר הנתונים National Cancer Database בין השנים 2010-2013, במטרה להעריך את שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים של נשים עם סרטן צוואר רחם (אדנוקרצינומה או קרצינומה של תאי קשקש) לאחר כריתה רדיקאלית של הרחם שבוצעה בגישה פתוחה או זעיר פולשנית.

לאחר מכן, הם התבססו על נתוני מאגר Premier Healthcare Database לשנים 2010-2015 להשוואת הסיבוכים, משך האשפוז, אשפוזים חוזרים והוצאות רפואיות בין שני סוגי הניתוח.

ממאגר הממאירויות עלה כי 854 נשים השלימו ניתוח פתוח ו-807 נשים השלימו ניתוח זעיר-פולשני לכריתה רדיקאלית של הערחם. בסך הכול תועדו 87 מקרי תמותה.

מהממצאים עלה כי שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים היו גרועים יותר משמעותית בנשים לאחר ניתוח פתוח (יחס סיכון של 1.92 לתמותה). הבדל זה נבע מכך שבנשים עם גידול בגודל 2 סנטימטרים ומעלה תועדו שיעורי הישרדות לאחר חמש שנים של 81.3%, בהשוואה לשיעורי הישרדות ל 90.8% בנשים לאחר ניתוח פתוח (יחס סיכון של 2.39 לתמותה). מצד שני, במידה והגידולים היו קטנים מ-2 סנטימטרים, לא תועדו הבדלים מובהקים בהישרדות.

ניתוח פתוח לווה בחציון משך אשפוז של 3 ימים, בהשוואה ליממה אחת בעקבות ניתוח רובוטי וללא אשפוז לאחר ניתוח לפרוסקופי. ההוצאות הרפואיות הכוללות נטו לטובת פרוצדורות זעיר-פולשניות ועמדו על 12,080 דולרים במקרים של ניתוח פתוח, 11,562 דולרים לאחר ניתוח רובוטי ו-9,649 דולרים לאחר ניתוח לפרוסקופי.

מצד שני, ניתוח פתוח לווה בשיעור סיבוכים כולל של 44.9%, בהשוואה לשיעור של 13.9% בלבד לאחר ניתוח רובוטי ו-12.4% לאחר ניתוח לפרוסקופי. באופן ספציפי, ניתוח פתוח לווה בסיכון מוגבר לפגיעה במעי, זיהומים, הפרעות נוזלים ואלקטרוליטים, עירויים והפרעה לפעילות המעי.

החוקרים כותבים כי יש מקום להמשיך ולהתעמק בנושא במטרה לקבוע אם יש מקום לשינוי המדיניות, אך זו הדרך להביא לשינוי בגישות טיפול.

מתוך כנס ASCO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה