ילדים

משלב Vancomycin עם Piperacillin-Tazobactam מעלה סיכון לנזק כלייתי חד בילדים (JAMA Pediatr)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בילדים מאושפזים במשלב אנטיביוטי נפוץ של Vancomycin עם Piperacillin-Tazobactam (TZP) מוביל לעליה משמעותית בסיכון לנזק כלייתי חד.

החוקרים התמקדו בילדים בגילאי 6 חודשים עד 18 שנים, שאושפזו למשך שלושה ימים ומעלה, וקיבלו טיפול תוך-ורידי במשלב Vancomycin עם שילוב טיפול ממשפחת ביתא-לקטאם עם פעילות כנגד פסאודומונס באחד משישה בתי חולים גדולים בין 2007 עד 2012. התוצא העיקרי היה נזק כלייתי חד בימים 3-7 לאשפוז ובתוך יומיים מטיפול משולב.

לאחר תקנון לגיל, דרגת טיפול, חשיפה לרעלנים כלייתיים ובית חולים, הם מצאו כי טיפול תוך-ורידי ב-Vancomycin עם TZP לווה בסיכוי גבוה יותר לנזק כלייתי חד בכל יום אשפוז, בהשוואה לטיפול ב-Vancomycin עם טיפול משולב אחר ממשפחת ביתא-לקטאם עם פעילות כנגד פסאודומונס (יחס סיכויים מתוקן של 3.40).

החוקרים זיהו 1,915 ילדים מאושפזים שקיבלו טיפול משולב. מבין אלו שטופלו תוך-ורידי ב-Vancomycin עם טיפול משולב אחר ממשפחת ביתא-לקטאם עם פעילות כנגד פסאודומונס, 157 חולים (7.2%) פיתחו נזק כלייתי חד על-רקע טיפול אנטיביוטי. מבין המטופלים בכל טיפול משולב לפחות ביום הראשון והשני לאשפוז, נזק כלייתי חד על-רקע טיפול אנטיביוטי זוהה בשכיחות הגבוהה ביותר בילדים שטופלו במשלב Vancomycin עם TZP (11.7%).

JAMA Pediatr. Published online October 2, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה