רפואת ריאות

תוצאות מאכזבות ל-Riociguat בטיפול בחולים ביתר לחץ ריאתי על-רקע מחלת ריאות אינטרסטיציאלית אידיופטית (The Lancet Respiratory Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם יתר לחץ ריאתי על-רקע מחלת ריאות אינטרסטיציאלית אידיופטית (Idiopathic Interstitial Pneumonia), הטיפול ב- Riociguat(אדמפאס) מלווה בסיכון מוגבר לאירועים חריגים ותמותה, עם פרופיל סיכון-תועלת שלילי ולכן אינו מומלץ לשימוש באוכלוסיה זו.

מאחר ואין טיפולים מאושרים ליתר לחץ ריאתי משנית למחלת ריאות אינטרסטיציאלית אידיופטית, החוקרים ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של Riociguat באוכלוסיית חולים זו.

מחקר RISE-IIP היה מחקר כפל-סמיות, אקראי, מבוקר-פלסבו, שנערך ב-65 מרכזים רפואיים ב-19 מדינות. מדגם המחקר כלל חולים בגילאי 18-80 שנים עם אבחנה של מחלת ריאות אינטרסטיציאלית אידיופטית, מדד Forced Vital Capacity של 45% ומעלה, מרחק הליכה בשש דקות של 150-450 דקות, מדד תפקודי לפי ארגון הבריאות העולמי של IIIV, לחץ דם סיסטולי של לפחות 95 מ”מ כספית וללא סימנים או תסמינים של תת לחץ דם.

המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת התערבות (Riociguat במינון 0.5-2.5 מ”ג, שלוש פעמים ביום) או פלסבו, אשר ניתנו למשך 26 שבועות. לאחר מכן, הם יכלו לקחת חלק במחקר הארכה בתווית-פתוחה בו כל החולים טופלו ב- Riociguat.

התוצא העיקרי של המחקר היה השינוי במרחק הליכה בשש דקות באוכלוסיה לפי כוונה לטפל. מדדי בטיחות כללו אירועים חריגים ואירועים חריגים חמורים, מדדים מעבדתיים ואירועים חריגים בעלי עניין (כיח דמי ותת לחץ דם סימפטומטי).

מדגם המחקר כלל 229 חולים ולאחר הוצאת 82 משתתפים, 147 חולקו באקראי, מהם 73 חולים בקבוצת ההתערבות ו-74 חולים בקבוצת הפלסבו. המחקר הופסק מוקדם לאחר חציון משך טיפול של 157 ימים, בהתאם לבקשת ועדת המעקב, בשל סיכון מוגבר לאירועים חריגים חמורים (37% בקבוצת ההתערבות לעומת 23% בקבוצת הפלסבו) ותמותה בחולים בקבוצת ההתערבות, לצד העדר עדות ליעילות Riociguat.

החוקרים מדווחים כי 11 חולים הלכו לעולמם במהלך 26 שבועות המחקר (שמונה בקבוצת Riociguat ושלושה בקבוצת הפלסבו). תשעה חולים הלכו לעולמם בשלב ההארכה (אחד בקבוצת ההתערבות ושמונה שהיו קודם לכן בקבוצת הפלסבו; כולם טופלו ב- Riociguat).

במהלך 26 שבועות המחקר המקורי, האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו בצקת היקפית (22% לעומת 9% עם Riociguat לעומת פלסבו, בהתאמה) ושלשול (15% לעומת 9%, בהתאמה). האירועים החריגים החמורים הנפוצים ביותר כללו החמרת מחלת ריאות אינטרסטיציאלית (8% לעומת 7% מהחולים, בהתאמה) ודלקת ריאות (5% לעומת 1%, בהתאמה).

לאחר 26 שבועות, הטיפול ב- Riociguat לא הביא לשיפור במרחק הליכה בשש דקות, בהשוואה לפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאי המחקר, אין מקום למתן Riociguat לטיפול בחולים עם יתר לחץ ריאתי משנית למחלת ריאות אינטרסטיציאלית.

The Lancet Respiratory Medicine, 2019

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: טיפול במטפורמין גורם נזק לכליה בחולה הסוכרתי

    שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: טיפול במטפורמין גורם נזק לכליה בחולה הסוכרתי

    בפינתנו החדשה ננסה לשבור מיתוסים השכיחים בקרב רופאים/ות או מטופלים/ות. זו פינה קצרה, לא נכנס לתוך מאמרים ספציפיים ואם נתייחס לכאלו זה יהיה בקצרה. נשמח לשמוע רעיונות ביקורות ומחשבות. המיתוס הראשון נוגע למטפורמין: האם הטיפול בתרופה גורם נזק לכליה בחולה הסוכרתי? פרופ’ רז מציע כי דווקא המשך מתן התרופה, גם בשלבים מתקדמים של מחלת כליות […]

  • עדויות חדשות תומכות בתועלת ארוכת-טווח של Guselkumab להקלה על תסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית (RMD Open)

    עדויות חדשות תומכות בתועלת ארוכת-טווח של Guselkumab להקלה על תסמיני דלקת מפרקים פסוריאטית (RMD Open)

     טיפול ב- Guselkumab(טרמפיה) הדגים שיפור מוקדם וממושך בתסמיני מפרקים, כאבי גב והעלמת נגעים עוריים לאורך שנתיים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Psoriatic Arthritis) שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם, כאשר חלק גדול מהחולים השיגו את יעדי הטיפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת RMD Open. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הנחיות מטעם ה-Group for […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן פסנרה לטיפול באסתמה בילדים בגילאי 6-11 שנים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן פסנרה לטיפול באסתמה בילדים בגילאי 6-11 שנים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Benralizumab (פסנרה) לטיפול באסתמה חמורה בילדים בגילאי 6-11 שנים, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת אסטרה-זנקה. הטיפול בפסנרה אושר לראשונה בשנת 2017 כטיפול אחזקה נוסף במקרים של אסתמה אאזנופילית חמורה בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה. האישור למתן הטיפול לילדים בגילאי 6-11 שנים מבוסס על […]

  • מתן מוקדם ב-Erenumab מלווה בתוצאות טובות יותר למניעת מיגרנה (JAMA Neurology)

    מתן מוקדם ב-Erenumab מלווה בתוצאות טובות יותר למניעת מיגרנה (JAMA Neurology)

    מתן טיפול מוקדם ב- Erenumab (איימוביג) מלווה בתוצאות טובות יותר למניעת מיגרנה, בהשוואה למתן טיפול תרופתי פומי ולא-סלקטיבי למניעת מיגרנה בחולים עם מיגרנה אפיזודית עמידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Neurology. מחקר APPRAISE הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, אקראי, שלב 4, בן 12 חודשים, אשר כלל 621 מבוגרים (גיל ממוצע של 41 שנים, […]

  • תוצאות מבטיחות לטיפול תוך-אפי ב-Oxytocin במבוגרים עם אוטיזם (מתוך כנס ה-EPA)

    תוצאות מבטיחות לטיפול תוך-אפי ב-Oxytocin במבוגרים עם אוטיזם (מתוך כנס ה-EPA)

    מתן תוך-אפי של Oxytocin פעמיים ביום מלווה בשיפור תפקוד חברתי, איכות חיים ומכלול תסמינים במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי ומבוקר קטן שהוצגו במהלך כנס ה-European Congress of Psychiatry. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אחד האתגרים של טיפול במבוגרים עם אוטיזם נוגע לאינטראקציות חברתיות לקויות וקשיים ביצירת חברויות. תמיכה חברתית […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה לטיפול באנהרטו כנגד גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה לטיפול באנהרטו כנגד גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הרחיב את אישור Fam-Trastuzumanb-Deruxtecan (אנהרטו) למבוגרים עם גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 גרורתיים או לא-נתיחים, ללא טיפול חליפי משביע רצון לאחר טיפול סיסטמי קודם. התכשיר כבר מאושר לשימוש כנגד מספר סוגי ממאירויות, כולל חלק מהנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2 גרורתי או לא-נתיח, כמו גם מבוגרים עם אדנוקרצינומה […]

  • מתן D-Mannose אינו יעיל לטיפול בזיהומים בדרכי השתן (JAMA Intern Med)

    מתן D-Mannose אינו יעיל לטיפול בזיהומים בדרכי השתן (JAMA Intern Med)

    סוכר טבעי (D-Mannose) המשמש לטיפול בזיהומים חוזרים בדרכי השתן לא הפחית את הסיכון לאירועים חוזרים, ביקורים אמבולטוריים, טיפול אנטיביוטי, או תסמינים, בהשוואה לטיפול דמה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי D-Mannose מומלץ כחלופה טבעית לאנטיביוטיקה ונמכר כתוסף תזונה; מחקרים קודמים להערכת התועלת של D-Mannose בטיפול […]

  • על איזו פרוביוטיקה לחולי IBS להמליץ?

    על איזו פרוביוטיקה לחולי IBS להמליץ?

    תפקידו של המיקרוביום ב-IBS מבוסס היטב, וחולים נוטלים פרוביוטיקה לעתים קרובות' עם זאת, לא לכל הפרוביוטיקה יש יעילות שווה, אז על איזה מהם מומלץ להמליץ?

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה