טיפול ב-Ranibizumab מונע עיוורון בחולים עם ניוון מקולרי גילי נאווסקולארי (Arch Ophthalmol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם במהדורת יוני של Archives of Ophthalmology עולה כי לטיפול ב- Ranibizumab תתכן השפעה דרמטית למניעת עיוורון וליקוי ראיה על-רקע ניוון מקולארי גילי נאו-וסקולארי.

במחקר ביקשו החוקרים להעריך את מספר החולים עם ניוון מקולארי גילי נאווסקולארי בארצות הברית, בהם הטיפול ב- Ranibizumab עשוי למנוע התפתחות עיוורון חוקי או ליקוי ראיה.

החוקרים מנבאים כי מבין 103,582 חולים שיפתחו ניוון מקולארי גילי נאווסקולארי, להם התוויה למתן Ranibizumab, אך שבפועל לא קיבלו את הטיפול, 16,268 יפתחו עיוורון חוקי בתוך שנתיים. מנגד, טיפול חודשי ב- Ranibizumab יפחית את היארעות עיוורון חוקי בשיעור של 72% בשנתיים, ל-4484 חולים, וכך ימנע עיוורון ב-11,784 חולים.

במידה ולא ניתן כל טיפול, 34,702 מהחולים יפתחו ליקוי ראייה, אך טיפול חודשי ב- Ranibizumab יפחיתה את ההיארעות של ליקויי ראיה בשנתיים בכ-37% ל-21,919 מקרים.

מהסקירה עולה כי ל- Ranibizumab השפעה דרמטית על התפתחות עיוורון חוקי וליקוי ראיה על-רקע ניוון מקולארי גילי נאווסקולארי בחולים בגיל 50 ומעלה בארצות הברית וברחבי העולם, כאשר טיפול חודשי ב- Ranibizumab זמין לשימוש.

ההשפעה של Ranibizumab על הפחתת היארעות עיוורון חוקרי עשויה להיות גדולה יותר בנוכחות נאווסקולריזציה כורוידאלית במידה וניתן טיפול בטרם התפתחות אובדן ראייה משמעותי וממושך, כאשר זהו הגורם המשוער בשליש מהמקרים.

Arch Ophthalmol. 2011;129:709-717

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה